‘Kurang Aj4r! Aku Test BM Kau Belum Tentu Lepas Dik’ – Cikgu Zack Kirana

Semalam, viiral di media sosial apabila seorang penyampai radio memuat naik viideo Tik Tok memp3rlekeh seorang guru Sains di sebuah saluran TV pendidikan. Oleh itu, penyampai radio yang dikenali sebagai Yusuf itu telah dig4ntung tugas serta merta oleh pihak pengurusan stesen radio berkenaan.

Di Twitter, seorang guru Bahasa Melayu yang dikenali sebagai Cikgu Zack Kirana melu4hkan rasa ger4m sebaik sahaja melihat video Tik Tok penyampai radio tersebut. Menurutnya, individu tersebut sangat ‘kur4ng aj4r’ dan tidak menghargai usaha guru itu.

Menerusi Twitter cikgu Zack Kirana, dia mend4kwa penyampai radio tersebut belum tentu mahir dalam Bahasa Melayu sekiranya dia pula melakukan ujian terhadap individu berkenaan. Tambahnya pengorb4nan seorang guru untuk mendidik anak-anak bangsa di Malaysia sangat besar.

Sebab tu saya suka content @adibahnoor yang membetulkan kes4lahan. Itu barulah membina. Beri ilmu supaya orang tak ulang yang sama. Bukannya gel4kkan orang macam baru pertama kali dapat gelak dalam hidup. Kita semua judgemental. Tapi cukuplah kita tahu, apa yang kena simpan, apa yang kena tunjuk.

Jelasnya lagi, dia suka melihat cara penyanyi, Adibah Noor ketika membetulkan kesalahan seseorang. Ujarnya lagi, cara Adibah Noor itu merupakan cara yang membina dan beliau tidak memperl33kehkan individu lain apatah lagi mentertawakan individu yang melakukan kesalahan tersebut.

Sumber: Zack Kirana

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Tube Viral

Sumber: ohbulan

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Kurang Aj4r! Aku Test BM Kau Belum Tentu Lepas Dik’ – Cikgu Zack Kirana"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*