5 Selebriti Yang Berkahwin Di Luar Negara Kerana Perbezaan Agama, Macam Tak Percaya Ini Berlaku

Di Indonesia, kerajaan mereka tidak membenarkan perkahwinan pasangan yang berbeza agama. Menurut IDN Times, beberapa pasangan memutuskan untuk berkahwin di luar negara untuk menghalalkan hubungan mereka.

Dimas Anggara dan Nadine Chandrawinata

via Orami

Dimas Anggara menganut agama Islam manakala Nadine Chandrawinata beragama Katolik memutuskan untuk berkahwin di luar negara. Mereka berdua berkahwin di Bhutan, Nepal pada 5 Mei 2018.

Rumah tangga mereka sangat aman dan keduanya berpegang pada agama masing-masing. Dimas akan menghadiri sambutan Krismas Nadine dan Nadine akan menyambut Hari Raya bersama Dimas.

Marcell Siahaan dan Rima Melati Adams

via IDN Times

Marcell dan Rima memutuskan untuk melangsungkan perkahwinan mereka di Kampung Glam, Singapura pada Januari 2011. Marcell pada masa itu beragama Buddha sementara Rima beragama Islam.

Menurut IDN Times, perbezaan agama antara mereka tidak bertahan lama kerana Marcell akhirnya memeluk Islam dan mengikut kepercayaan isterinya.

Ari Sihasale dan Nia Zulkarnaen

via Nakita

Ari dan Nia dikatakan sangat beertoleransi dalam hubungan mereka. Ari yang beragama Kristian dan Nia yang beragama Islam berkahwin di Perth, Australia pada tahun 2003.

Perkahwinan mereka kekal hingga sekarang walaupun masih mengekalkan agama masing-masing.

Rio Febrian dan Sabrina Kuno

via IDN Times

Sama dengan Ari dan Nia, pasangan Rio dan Sabrina juga mempunyai kepercayaan yang berbeza dari segi agama. Rio yang beragama Kristian sementara Sabrina beragama Islam berkahwin di Bangkok, Thailand pada tahun 2010.

Menurut IDN Times, keduanya memelihara agama mereka hingga sekarang dan mereka hidup bahagia dengan memiliki dua orang anak.

Frans Mohede dan Amara

via Akurat

Setelah tidak mendapat restu dari ibu bapa Amara, dia dan Frans Mohede memutuskan untuk berkahwin di Hong Kong pada bulan Disember 1999.

Sehingga kini, rumah tangga mereka masih bertahan lama dan jauh dari gosip sambil memelihara agama masing-masing. Dari perkahwinan ini, kedua-duanya mempunyai tiga orang anak.

Pilihan yang mereka buat mesti melalui proses pertimbangan yang sangat teliti antara kedua-dua pihak dan keluarga mereka. Toleransi yang tinggi antara keduanya menjadikan mereka saling memahami tentang perbezaan yang ada.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://murai.my/2021/100638/5-selebriti-yang-berkahwin-di-luar-negara-kerana-perbezaan-agama/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "5 Selebriti Yang Berkahwin Di Luar Negara Kerana Perbezaan Agama, Macam Tak Percaya Ini Berlaku"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*