K4nser Sudah Mereb4k Ke Rahlm, Elyana Dendang Lagu ‘Sampai Menutup Mata’ Bvat Anknya.

Penyanyi Elyana mengundang sebak peminat dan para pengikut di laman sosial Instagaram (IG)nya apabila memuat naik video mendendangkan lagu ‘Sampai Menutup Mata’. Video tersebut dimuat naik Elyana pada malam Sabtu lalu ditujukan khas buat anak kesayangannya, Cinta Sumayyah, 10.

“Lagu untuk Cinta ku…”, tulis Elyana ringkas. Sementara itu di ruangan komen rata-rata pengikut sebak mendengar nyanyian Elyana yang penuh penghayatan ketika mendendangkan lagu Acha Septriasa itu.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by elyanaofficial (@elyanaofficial1)

Dalam pada itu Elyana turut menerima kata-kata semangat daripada rakan-rakan seperjuangan dalam dunia seni seperti Almy Nadia, Amyza Adnan, Farhan AF, Haiza dan ramai lagi. Elyana juga dilihat membalas komen-komen dan kata-kata semangat daripada para peminat dan sahabatnya pada posting berkenaan.

“Terima kasih kerana mendoakan saya…Semoga doa yang baik ini akan berbalik kepada awak semua,” tulisnya sambil tinggalkan emoji hati. Elyana atau nama sebenarnya Erneelya Elyana Emrizal pada tahun lalu mengakui sak1t l1mfoma yang dihidapinya semakin ser1us.

Sak1t tersebut sudah ke rahim, hati dan pangkal paha. Bagaimanapun kata pejuang sak1t ini, dia tetap berusaha kuatkan semangat untuk lebih sihat dan berfikiran positif setiap hari. Pada 2017, Elyana membuat pendedahan mengenai sak1t l1mfoma

tahap empat dihid4pinya selepas tersingkir pada minggu kelima program realiti, Gegar Vaganza musim keempat (GV4). Elyana mendirikan rumah tangga dengan Khairul Anuar Husin pada 2010 dan dikurniakan seorang anak perempuan Cinta Sumayyah, 10, dan anak angkat, Cahaya Ramadhani yang kini berusia dua tahun.

Sebenarnya Sak1t Sangat. Lama Menyepi Elyana Tampil Bersuara Dedahkan Keadaan Terkini Dirinya. Rupa Rupanya Sak1t dia Dah Tahap Ni

Tak semua perkara kita boleh kongsikan kepada orang di luar sana. Namun sesetengah orang sering menilai keperibadian orang lain melalui apa yang mereka lihat di media sosial. Selagi mereka tidak nampak dengan mata mereka sendiri,

selagi itulah mereka tidak percaya. Itulah dilema yang dihadapi oleh penyanyi dan pelakon Elyana. Seperti mana yang kita ketahui, Elyana kini menghid4pi sak1t l1mfoma sejak 10 tahun dahulu. Kerana tidak pernah berkongsi kesak1tan yang dialaminya di media sosial, ada yang tergam4k menudvhnya men1pu.

“Saya akan nampak ok, saya tak akan tunjuk yang saya sak1t sekalipun”

“Terus terang saya katakan, depan kamera saya akan kelihatan sebegini. Saya akan nampak ok, saya tak akan tunjuk yang saya sak1t sekalipun, sampai bila bila. Saya minta maaf!” “Saya tahu ramai juga yang macam tak percaya saya sak1t, ataupun saya t1pu saya sak1t.

Sakit ni bukan main main. Ada sesetengah orang,  selagi mereka tak nampak depan mata, selagi itu mereka takkan percaya.” katanya menerusi temubual bersama MHI (Malaysia Hari Ini). Tambahnya lagi, dia tidak akan sesekali menunjukkan kesak1tannya pada orang di luar kerana dikenali sebagai seorang penghibur bukan meminta simpati.

“Tapi saya minta maaf awal-awal , saya takkan tunjuk sakit depan kamera. Saya seorang penghibur, saya nak menghiburkan orang, saya bukan nak orang simpati pada saya. Saya cuma nak doa orang-orang luar sana untuk saya. Saya nak mereka ingat nama saya dalam doa mereka”- katanya.

“Sebenarnya sak1t, saya strvggle sangat!. Macam pesak1t lain juga”

Dalam temubual tersebut, Elyana dan pengacara tidak dapat menahan sebab sehinggakan mengalir air mata. Elyana berkata, betapa kesakitan itu dia sendiri pun tidak dapat menggambarkan walaupun dia yang sedang merasakannya.

“Tapi, di belakang kamera , saya sebenarnya sak1t, saya strvggle sangat!. Macam pesakit lain juga, saya sak1t sepanjang masa. Tahap saya bukan tahap yang rendah lagi. Saya dah tahap yang krit1kal. Saya kena teruskan hidup dengan kehidupan yang positif. Saya taknak fikir yang saya sakit, ia akan menyak1tkan saya lagi.

Saya akan buat macam biasa, positifkan diri. Kalau perlu buat kimo lagi, saya akan buat”- katanya mengakhiri perbualan. Terdahulu, Elyana telah membuat pendedahan mengenai limfoma tahap empat yang dihidapinya selepas tersingkir pada minggu kelima program realiti, Gegar Vaganza musim keempat (GV4) pada 2017.

Elyana mendirikan rumah tangga dengan Khairul Anuar Husin pada 2010 dan dikurniakan seorang anak perempuan Cinta Sumayyah, 9, dan anak angkat, Cahaya Ramadhani, 1 tahun.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:murai

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "K4nser Sudah Mereb4k Ke Rahlm, Elyana Dendang Lagu ‘Sampai Menutup Mata’ Bvat Anknya."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*