Tak Izin Keluar Dewan, Guru Terkejvt Ditngking Calon SPM – “Saya Tak Dibayar Gaji Untuk Dim4ki”

Tular sepotong video TikTok seorang guru wanita yang men.ahan kesedihan selepas dim.aki oleh seorang calon yang sedang menduduki peperiksaan Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) pada Selasa.

Menerusi video terbabit, guru berkenaan menceritakan kekesalan tentang akhlak pelajar kini yang berani mem.aki h.amun guru ekoran tidak berpuas hati apabila tidak dibenarkan keluar dari dewan peperiksaan 10 minit sebelum tamat kertas ujian.

Dedahnya, pelajar lelaki terbabit dipercayai meninggikan suaranya dengan perkataan bahasa Inggeris ‘what the f*ck sh*t’ ekoran berang selepas dikejutkan ketika tertidur di dalam dewan peperiksaan sekitar waktu tengah hari.

Bagaimanapun, video TikTok terbabit telah dipadamkan dari media sosial guru berkenaan selepas permohonan maaf dibuat dari pihak sekolah.

VIDEO :

“Permohonan maaf telah dibuat dari pihak sekolah atas apa yang dilakukan pelajar tadi.

“Anggap macam nilah, saya seorang guru dan seorang manusia saya ada hati dan perasaan. Memang saya dibayar gaji untuk menjadi seorang guru dan ada juga yang cakap terima gaji itu.

“Tapi saya tak dibayar gaji untuk dim.aki, saya melakukan kerja dengan penuh kasih sayang,” katanya yang sudah enam tahun berpengalaman bergelar guru disiplin.

Sepanjang tempoh bergelar guru, dia tidak pernah berdepan situasi berkenaan seperti yang berlaku ketika sedang mengawasi peperiksaan SPM baru-baru ini.

“Sepanjang bergelar guru disiplin, sekali pun saya tak pernah m.aki budak, pelajar sendiri datang dan mengaku salah mereka.

“Bila hari ini saya dim.aki sedemikian jadi video sebelum ini pun saya turunkan. Tak ada manusia pun yang nak lahir untuk dim.aki, direct into your face. Tak ada siapa pun suka perasaan dim.aki.

“Anggaplah itu cara saya lepaskan perasaan. Tiktok tempat penceritaan harian saya, minta maaflah kalau ada rasa tindakan saya tak betul. Tapi sebagai manusia, apa saya buat itu perasaan saya yang terkejut dan tertekan dan m.arah dim.aki oleh pelajar 18 tahun sebegitu rupa.

“Saya tidak dibayar gaji dan belajar empat tahun sebagai guru sebagai tiket untuk generasi sekarang untuk maki saya. Saya ada harga diri, saya ada maruah,” tambahnya.

Menerusi tinjauan di Twitter, masih ada sebilangan pengguna yang terkilan dengan tindakan pelajar terbabit dan bersimpati atas nasib yang men.impa guru berkenaan.

Sumber: Twitter, TikTok

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : Gempak

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tak Izin Keluar Dewan, Guru Terkejvt Ditngking Calon SPM – “Saya Tak Dibayar Gaji Untuk Dim4ki”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*