Ustaz Kazim EIias Minta Netizen Berhentl Dan Jngan KeterIaIuan Mengec4m Sajat.

IPOH – Masyarakat maya dinasihatkan agar tid.ak menghuk.um dengan kata-kata yang kes4t dan berb4ur kec4man kepada usahawan kontr0versi, Sajat atau nama sebenarnya Muhammad Sajjad Kamaruzzzaman kerana tindakan tersebut tidak sepatutnya dilakukan.

Ini kerana perbuatan itu adalah tidak betul selain boleh memberi tafsiran yang tidak elok terhadap agama Islam menerusi k4ca mata pihak lain sedangkan hakikatnya tldak begitu.

Pendakwah terkenal, Datuk Mohd. Kazlm Elias atau lebih dikenali sebagai Ustaz Kazlm berkata, kelakuan warga maya seperti mem4ki h4mun, menc3muh termasuk mend0akan masuk ner4ka sangatlah keterl4luan.

Menurut beliau, sebagai orang Islam yang bersaudara hendaklah perlu ada perasaan sayang menyayangi antara satu sama lain dengan mendoakan yang baik-baik agar dia diberikan hidayah suatu hari nanti.

“Bukanlah hak kita untuk menghvkum orang kerana kita adalah dai (pendakwah) yang mempunyai tanggungjawab untuk meneruskan dakwah.

“Tegurlah dia dengan berhikmah kerana kita juga tidak tahu bagaimana pengakhiran kita nanti, hendaknya kita juga diberikan hidayah.

“Lebih baik warga maya menggunakan saIuran media sosi4l untuk perkara yang baik. J.angan pula nanti pihak-pihak lain menvduh Islam sebagai agama g4nas dan t1ada t0leransi disebabkan tindakan sebegini,” katanya.

Beliau berkata demikian ketika ditemui selepas bersiaran menerusi Radio Majlis Bandaraya Ipoh (MBI) di sini hari ini.

Dalam pada itu, Ustaz Kazim turut menasihatkan Sajat agar menghadapi kenyataan dengan hatl terbuka.

Katanya, usahawan itu perlu kembali kepada fitrah dirinya sebenar sebagai seorang lelaki bvkan wanita atau khvnsa dan bertaubatlah sementara masih ada kesempatan ini.

Terdahulu, pada Selasa lalu, Sa.jat menerusi sebuah video yang tu.lar di media sos1al menyatakan hasrat secara terbuka untuk keluar daripada agama Islam.

Video yang berdurasi 1 minit 45 saat itu mema.parkan luahannya yang seakan-akan mahu menu.kar agama selepas mendkwa kec3wa dengan tindakan orang di sekeliling termasuk dengan apa yang berlaku kepadanya.

Sebelum ini, Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) sedang mengesan Sa.jat bagi melaksanakan w4ran tngkap yang dikeluarkan Mhkamah Tinggi Syariah Shah Alam pada Selasa lalu.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:K!ONLINE via DBONGKAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Ustaz Kazim EIias Minta Netizen Berhentl Dan Jngan KeterIaIuan Mengec4m Sajat."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*