Galak Tunjuk Aks! Tungg4ng RX-Z, Akhirnya Ini Yg Terjadi kpd Gadis kebaya Merah

Nampaknya, pihak Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) kini mengambil inisiatif memantau kes4lahan dilakukan penunggang jalan raya di media sosial.

Malah, tindakan akan diambil sekiranya m3langgar peraturan jalan raya meskipun hanya sekadar merakam video untuk dijadikan konten di media sosial.

Baru-baru ini, seorang Instafamous yang mempamerkan skil menunggan RX-Z di media sosial telah dis4man oleh pihak JPJ.

Menerusi videonya yang tular itu, gadis berasal dari Dungun, Terengganu itu tidak memakai topi keledar dan gagal mempamerkan nombor pendaftaran hadapan motosikal punca dis4man.

Pengarah Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) Terengganu, Zulkarnain Yasin berkata video yang dirakam menjadi bukti pihak JPJ untuk mengambil tindakan atas kesal4han yang dilakukan.

Katanya lagi, pihaknya sudah memanggil wanita berkenaan dan mengakui kesilapannya. Menurutnya, k3s dis1asat mengikut Seksyen 14 (1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 yang jika sab1t k3salahan boleh did3nda tidak kurang daripada RM300 dan tidak melebihi RM3,000.

” Sekarang ramai rakam video menaiki kenderaan sebagai kandungan di media sosial. Tapi kalau langgar undang-undang, ia jadi bukti kepada kami untuk ambil tindakan,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

SUMBER: Harian Metro

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Galak Tunjuk Aks! Tungg4ng RX-Z, Akhirnya Ini Yg Terjadi kpd Gadis kebaya Merah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*