VIDEO “Gadis Cuba Terjvn J4mbatan,” Tapi Her0 Yang Sel4matkan Dia Bukan Calang2 Angg0ta

BENTONG – Hanya kerana ditegvr kerana asyik bermain permainan video dan telefon bimbit dir4mpas bapanya, seorang gadis bertindak di luar kew.arasan apabila cuba memb.unuh diri dengan t.erjun dari jejambat Bukit Tinggi di Kilometer 46 Lebuh Raya Kuala Lumpur-Karak di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah, Superintendan Zaiham Mohd. Kahar berkata, dalam k.ejadian kira-kira pukul 2.12 petang itu seorang gadis berusia 16 tahun didapati cuba meniti di tepi jejambat berkenaan dalam keadaan berb.ahaya.

“Pihak polis beberapa kali cuba memujuk perempuan tersebut supaya bertenang sehinggalah perempuan itu didapati dalam keadaan tidak stabil ketika berada di atas jejambat berkenaan.

“Pihak polis terus mem.ujuknya dan pada ketika itulah Ketua Polis Balai Bukit Tinggi berl.ari ke arah m.angsa dan terus menariknya kebelakang, pada masa yang sama dib.antu oleh anggota polis lain untuk meny.elamatkan m4ngsa,”katanya di sini, hari ini.

 

Tambahnya, semasa k.ejadian pihak polis telah menghubungi bomba untuk memberikan b.antuan di lokasi dan pihak bomba bersedia dengan peralatan s.alvage sheet di bawah jejambat.

Menurut Zaiham m4ngsa telah dibawa ke H.ospital Bentong bagi mendapatkan r4watan dan masih mengalami kemvrungan.

Dalam pada itu katanya, k.es itu disi4sat di bawah Seksyen 309 K.anun K.eseksaan dan boleh dikenakan hvkuman penj4ra ma.ksimum setahun atau dend4 atau kedua-duanya sekali jika dis4bitkan bers4lah.

“Pihak polis berharap agar ibu bapa sentiasa memerhati tingkah laku anak-anak agar kej.adian seumpama ini tidak berlaku,”ujarnya.

Ketua Polis Sendiri Datang Dan Tarik

SUDAH terlalu banyak isu tekanan atau stres yang melanda masyarakat dibincangkan dalam pelbagai medium, selain macam-macam tindakan, strategi, galakan serta saranan bagi mengatasi mas4lah yang merisaukan ini.

Senario ini bukan dianggap isu terpencil, malah menjadi fokus utama di seluruh dunia termasuk Malaysia bagi memastikan persekitaran kehidupan setiap insan dilalui dengan lebih ceria dan sempurna. Yang nyata tekanan berlaku apabila reaksi tubuh, pemikiran, emosi dan tingkah laku berlaku disebabkan perubahan persekitaran membuatkan individu bertindak mengikut naluri.

Kegag4lan mengawal aspek ini akhirnya menentukan ke mana hala tekanan itu dilepaskan. Lumrah kehidupan tidak dapat lari daripada tekanan, berpvnca melalui pelbagai faktor dan lebih p4rah ia memberi kes4n kepada kesihatan ment4l.

Bvruk akibatnya jika seseorang g4gal mengawal tekanan, em0si dan perasaan sama ada ketika berdepan dalam situasi atau persekitaran tertentu seperti di rumah, jalan raya, tempat kerja serta lokasi tumpuan awam.

Kredit : KosmoOnline

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.motifviral.dnqj.my/2021/03/17/video-gadis-cuba-terjvn-j4mbatan-tapi-her0-yang-sel4matkan-dia-bukan-calang2-angg0ta/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "VIDEO “Gadis Cuba Terjvn J4mbatan,” Tapi Her0 Yang Sel4matkan Dia Bukan Calang2 Angg0ta"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*