Selain Elyana, Ini 4 Selebriti Malaysia Ini Juga Pernah Menghldap Penyaklt K@nser

Mereka dikenali tetapi mereka juga manusia biasa yang tidak terlepas dari kesak1tan dan berjvang meneruskan hidup.

Menurut Fakta Malaysia, 5 selebriti ini pernah mengh1dap penyak1t kans3r dalam hidup mereka.

Elyana

via Kosmo

Elyana sebelum ini pernah membuat pended4han mengenai kans3r limf0ma tahap empat dih1dapinya selepas ters1ngkir pada minggu kelima program realiti, Gegar Vaganza musim keempat (GV4) pada 2017.

Meskipun sel kans3r semak1n mereb4k dan menyer4ng ke bahagian anggota badan lain, namun penyanyi Tak Tercapai Akalmu itu enggan menyer4h kal4h dengan sur4tan takdir hidupnya.

Wafa Abdul Kadir

via Astro Awani

Wafa Abdul Kadir merupakan seorang pelakon wanita Malaysia. Beliau pernah berlakon dalam filem Azizah The Legend dan drama Pasukan Gerakan Khas. Wafa disahkan menghidap kanser ovari tahap empat pada April 2015.

Beliau kembali sihat selepas menjalani pembed4han, namun pada awal 2016, beliau berdepan pula dengan kans3r per1toneal dan men1nggal dun1a pada 16 Mac 2019.

Mak Jah

via Kool FM

Kisah pelakon veteran, Maimunah Ahmad atau lebih dikenali sebagai Mak Jah pernah v1ral di media sosial suatu ketika dahulu apabila dia terpaksa mengg4dai barang kemas untuk menampung kos raw4tan penyak1t kans3r rah1m yang dih1dapnya.

Terbaru, menerusi laporan Harian Metro, doktor telah mengesahkan pelakon tersebut sudah bebas kans3r sejak April tahun lalu.

Datuk Lee Chong Wei

via The Star

Sebelum ini Persatuan Badminton Malaysia (BAM) pernah mengesahkan jaguh perseorangan lelaki negara, Datuk Lee Chong Wei mengh1dap kans3r h1dung peringkat awal dan beliau menjalani raw4tan di Taiwan.

Ardell Aryana

via TV3

Sebelum ini pernah heb0h di media sosial Ardell atau nama sebenarnya Nurul Hidayah Mohd Amin, 28 yang dikatakan mengh1dap peny4kit kans3r tahap 3.

Berita ini mula menjadi buah mulut netizen apabila suaminya Nadzmi Adhwa memaklumkan perkara tersebut melalui satu status di laman Instagram miliknya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Murai.my

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selain Elyana, Ini 4 Selebriti Malaysia Ini Juga Pernah Menghldap Penyaklt K@nser"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*