Seorang Ahli Geng Gadis Yg Pvkul Dah Kena Cekvp, Rupanya Kat Sini Dia Kant0i

PASIR MAS – Polis Kelantan giat membvru empat remaja perempuan bagi membantu s1asatan berhubung k3s pvkul yang tul4r di media sosial pada Jumaat.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Shafien Mamat berkata, sepasukan anggota dari Jabatan S1asatan J3nayah Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Tanah Merah telah digerakkan untuk meng3san kesemua svspek terlibat dalam perg4duhan itu.

“Setakat ini, m0tif kejad1an masih belum diketahui,” katanya dalam satu kenyataan di sini pada Sabtu.

Menurutnya, s4ksi kejadi4n dinasihatkan hadir ke IPD Tanah Merah sebelum t1ndakan meng3san dan t4ngkapan dilakukan.

Beliau berkata, k3s akan dis1asat di bawah S.eksyen 147 Kanun Kes3ksaan.

Sejak Jumaat malam, tul4r video berdurasi 30 saat menunjukkan tiga remaja perempuan mengelilingi seorang m4ngsa yang juga remaja dipercayai berusia sekitar belasan tahun di dalam satu kawasan semak dipercayai di Tanah Merah.

Rakaman video berkenaan menunjukkan dua remaja perempuan bert1ndak meny3pak m4ngsa yang tidak memb4las dan hanya berdiam diri.

Daripada perbualan remaja-remaja itu dalam dialek dapat dikenal pasti bahawa perb4lahan berpvnca ak1bat rasa t1dak puas hati sesama mereka.

Bantuan Untuk Kesan

Terdahulu, video berdurasi 30 saat tul4r dalam media sosial menunjukkan tiga remaja perempuan mengelilingi seorang m.angsa yang juga remaja dipercayai berusia sekitar belasan tahun di kawasan semak.

Rakaman video berkenaan menunjukkan dua remaja perempuan berti.ndak meny.epak ma.ngsa yang tidak membalas dan hanya berdiam diri.

Daripada perbualan remaja-remaja itu dapat dikenal pasti bahawa perb.alahan berp.unca ak.ibat rasa tidak p.uas hati sesama mereka.

Katanya Dah Berbaik

Dalam pada itu salah seorang svspek menjelaskan kenapa remaja tersebut dipvkul

Menurut beliau, mgsa telah menyebarkan cerita tidak benar di mana salah seorang dari kawan mereka di d4kwa telah h1lang d4ra

Ketika hari kejadi4an, mgsa telah datang dengan seorang lelaki dengan menaiki sebuah motorsikal

Polis s1asat video kes bvli murid di Besut

Dalam video berdurasi 30 saat itu, seorang remaja perempuan dilihat men0lak dan kemudian menyep4k m4ngsa beberapa kali.

Mngsa yang tidak melawan kemudiannya dipvkul seorang lagi remaja lain dan menerusi audio rakaman itu juga, video itu dibuat untuk mengvgut mngsa.

Kes bvli, pukvl memvkul, m4ki mem4ki dan yang sewaktu dengannya selalu v1ral di media sosial dan pengakhiran kejadian itu selalunya tidak cantik kerana yang bersa.lah tetap akan dit4han dan dikenak4n tindakan undang-undang.

Namun, sekumpulan remaja perempuan di negeri pantai timur ini seakan-akan tidak pernah mempel4jari kesil4pan itu. Kini, mereka bakal menerima tindakan apabila video yang menunjukkan perbuatan tidak ber0tak mereka itu viral di media sosial.

Video berdurasi 45 saat itu menunjukkan, seorang remaja perempuan duduk di atas rumput dan dikelilingi sekumpulan wanita yang berusia sebaya dengannya, yang dipercayai turut disertai oleh seorang lelaki.

Tidak diketahui apa sebenarnya punca kejadian, namun mngsa ditolak sebelum dis3pak beberapa kali. M4ngsa yang menyedari dirinya tidak mampu mel4wan, hanya mampu me4ahan sep4kan bertubi-tubi dari dua orang svspek.

Dalam masa yang sama, kedengaran suara seorang remaja perempuan mempr0vok mngsa untuk mel4wan, tetapi tidak diendahkan

Kredit : SinarHarian/FB

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://www.terengganutv.bbn.my/

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Seorang Ahli Geng Gadis Yg Pvkul Dah Kena Cekvp, Rupanya Kat Sini Dia Kant0i"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*