“Berbulan-bulan saya terbiar tanpa dipedulikan” – Inspektor Meor akhirnya buka mulut ded4h punca bercer4i dgn bekas isteri

K0NTROVERSI perkahwinan Serina Redzuawan dengan pegawai polis bernama Meor Mohammad Aidid Meor Jamaluddin memasuki episod baharu apabila suami kepada aktres itu tampil membuka mulut mengenai situasi sebenar.

Biarpun mengakui berkahwin dengan aktres tersebut ketika masih bergelar suami orang, namun Aidid menafikan d4kwaan bahawa Serina menjadi punca perc3raiannya dengan bekas isteri Nur Hamizah Shaffee, 34.

Sebaliknya, kata Aidid hubungan perkahwinan yang dibina dengan wanita itu sudah lama r3Tak menunggu b.elah dan dia juga sudah tawar hati dengan bekas isterinya itu.

“Hubungan saya dan dia (Nur Hamizah) sudah bertahun lama berm4salah dan h4mbar. Hati saya sudah lama tertutup untuknya. Saya bernikah dengan Serina bulan Februari lalu.

Aidid nafi Serina menjadi punca perc3raiannya dengan Hamizah.

“Tapi Serina bukan punca kami berant4kan. Benar ketika berkahwin kali kedua, dia masih isteri saya. Itu fakta yang saya tak boleh naf1kan. Lagipun pada masa sama proses tuntutan c3rai di mahkamah memakan masa.

“Kami hanya berc3rai secara sah pada 9 Mac lalu. Kini hanya Serina isteri saya, tidak timbul lagi kisah atau perihal bermadu itu,” kata Aidid menerusi satu kenyataan kepada media pada Isnin.

Menerusi laporan eksklusif mStar pada Ahad, Hamizah mend.akwa dia adalah isteri kepada Aidid ketika Serina dan suaminya mendirikan rumah tangga.

Menurut Hamizah, dia dic.eraikan Aidid, dipercayai seorang pegawai kanan polis berpangkat Inspektor yang bertugas di sebuah Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) pada 9 Mac lalu.

Pada Isnin, Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid berkata polis sudah membuka kertas s1asatan yang diserahkan kepada Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) Perlis berikutan Aidid sudah bertukar ke Ibu Pejabat Kontinjen Polis (IPK) Perlis.

Berbulan-bulan saya terbiar tanpa dipedulikan perasaan dan kebajikan diri.

MEOR MOHOMMAD AIDID

SUAMI SERINA

Berikutan isu tersebut, Aidid memberitahu dia sudah bersedia untuk memberi kerjasama dengan pihak polis berhubung d4kwaan dia berkahwin kali kedua tanpa kebenaran.

“Saya sedia bekerjasama dengan pihak berwajib. Saya dapat tahu, bekas isteri, Nur Hamizah Shaffee membuat membuat laporan polis konon dia dimadukan tanpa kebenaran. Saya sedia bertanggungjawab!” ujarnya.

Sementara itu, Aidid juga berkata dia berasa k3cewa dan r4lat dengan d4kwaan bekas isteri pertamanya mengenai hubungan mereka tidak mempunyai sebarang mas4lah.

“Kami menjalinkan hubungan rumah tangga secara jarak jauh atas tuntutan kerja. Namun itu bukan alasan untuk tidak menjalankan tanggungjawab.

“Selain rumah tangga bermasalah, perkahwinan saya dan dia juga ada campur tangan keluarganya. Hati suami mana yang boleh tahan sabar apabila isteri tidak menghormatinya.

Aidid menghormati komen yang dile.mparkan bapa Serina, Chef Wan.

“Balik jenguk saya pun susah. Berbulan-bulan saya terbiar tanpa dipedulikan perasaan dan kebajikan diri. Makan pakai saya pun tak terjaga. Ibu bapa dan kawan saya jadi s.aksi hidup ini macam orang bujang,” katanya.

Pada Jumaat lalu, Serina, 38, menerusi laman Instagram miliknya mendedahkan sudah bernikah dengan Aidid, 34, namun pengumuman tersebut mengejutkan bapanya, Chef Wan yang tidak mengetahui perkara itu.

Untuk rekod, Hamizah yang juga seorang pensyarah di sebuah kolej antarabangsa di Kampar, Perak mendirikan rumah tangga dengan Aidid pada 8 Ogos 2015 dan mereka tidak dikurniakan cahaya mata.

Serina sebelum ini pernah berkahwin dengan Gavin Edward O’Luanaigh pada 1 Januari 2010 namun disahkan berc.erai talak satu di Mahkamah Rendah Daerah Petaling pada 1 Ogos 2017.

Hasil perkahwinan, mereka dikurniakan sepasang cahaya mata, Tristan Tareef, 11, dan Isabella Saya, 10 tahun.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber: mstar

 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Berbulan-bulan saya terbiar tanpa dipedulikan” – Inspektor Meor akhirnya buka mulut ded4h punca bercer4i dgn bekas isteri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*