“Biarlah pihak sana hendak burvkkan saya…” – Bekas isteri pula bersuara

” Biarlah pihak sana hendak burvk-burvkkan saya dengan pelbagai kenyataan. Kebenaran pasti akan terbongkar jua.”

Itu luahan Nur Hamizah Shaffee yang enggan meratapi kisah dvka bersama bekas suami, Meor Mohammad Aidid yang sudah berkhwin dengan pelakon Seriina Redzuawan.

Malah, Nur Hamizah Shaffee memohon semua pihak mendoakan dirinya terus kuat meneruskan hidup.

Hamizah ketika dihubungi K0smo! Online memberitahu dia enggan lagi memanjangkan isu tersebut dan hanya mahu menjalani kehidupan dengan tenang selepas ini.

” Saya tidak mahu ulas panjang tentang isu ini lagi memandangkan masih dalam tempoh edah. Saya ingin kehidupan yang tenang selepas ini.

” Setiap manusia inginkan kebahagiaan, begitu juga saya. Doakan saya kuat untuk hadapi ujian ini,” katanya.

Pada masa sama, Hamizah juga enggan mengulas lanjut tentang rumh tngga bekas suaminya bersama Seriina kerana tidak mahu membvruk-burvkkan mana-mana pihak.

” Saya tidak pernah berniat untuk mengaiibkan pihak lain tetapi Alhamdulillah, Allah SWT sudah tunjukkan jalan. Satu demi satu sudah terbngkar.

” Setakat ini, beri ruang pihak berkuasa menjalankan tugas mereka menyiiasat kes tersebut. Semoga semuanya dipermudahkan,” tuturnya lagi.

Terdahulu, Hamizah menerusi sebuah portal menyngkal dkwaan Seriina yang menyatakan status Aidid ialah seorang duda.

Namun, rahsia tersebut terbongkar selepas Aidid membuat pngakuan bahawa statusnya masih suami orang ketika menkahi Seriina pada Februari lalu.

K0smo! semalam melaporkan Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid telah menyerahkan siiasatan kes membabitkan Aidid dalam isu permohonan berkhwin kali kedua dengan Seriina, kepada Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) Perlis.

Mior juga memberitahu Aidid sudah bertukar ke bertukar ke Ibu Pejabat Kntinjen Polis (IPK) Perlis.

Sementara itu, suami Seriina itu menjelaskan sedia bekerjasama dengan Jabatan Integriti dan Pematuhan Standard (JIPS) negeri itu berhubung isu permohonan bernkah kali kedua.

Aidid mengaku sedang disiiasat JIPS Perlis berhbung isu permohonan bernkah kali kedua dengan Seriina yang juga anak Chef Wan.

” Saya sedia bekerjasama dengan pihak berwajib. Saya dapat tahu, bekas isteri, Nur Hamizah Shaffee membuat membuat laporan polis konon dia dimadukan tanpa kbenaran.

Aidid mengulas kenyataan Ketua Polis Perak, Datuk Mior Faridalathrash Wahid yang dilaporkan menyerahkan siiasatan kes membabitkan Aidid dalam isu permhonan berkhwin kali kedua dengan Seriina, kepada JIPS Perlis.

Mior Faridalathrash dilaporkan berkata, Aidid sudah bertukar ke bertukar ke Ibu Pejabat Kontinjen Polis (IPK) Perlis.

Sebelum ini, sebuah portal melaporkan kenyataan Nur Hamizah menyngkal dkwaan Seriina bahawa Aidid berstatus duda ketika mereka bernkah.

Aidid mendkwa, hbngan dengan bkas isteri sudah lama bermsaIah dan hmbar.

” Hati saya sudah lama tertutup untuknya. Saya bernkah dengan Seriina, Februari lalu dan dia bukan punca kami berntakan.

” Benar, ketika bernkah kali kedua, Nur Hamizah masih isteri saya. Itu fakta yang tidak boleh dinafikan.

” Lagipun, ketika itu, proses tuntutan crai mengambil masa. Kami sah bercrai pada 9 Mac lalu. Sekarang hanya Seriina isteri saya. Tidak timbul lagi kisah atau perihal bermadu,” katanya.

Aidid turut menjelaskan bekas isteri yang membuat tuntutan crai.

” Dia yang tuntut crai. Saya ada bukti tuntutan crai itu. Dia tuntut crai atas alasan tiada lagi persefahaman antara kami,” katanya.

Aidid berkata, dia hanya mahu hidup bahagia dengan Seriina dan dua anak tirinya.

” Saya ikhlas menyayangi Seriina dan anaknya. Dia bukan perosak rumh tngga saya.

” Malah, dia yang memberi semangat supaya saya tidak menyimpan dendam dengan kisah lalu.

” Seriina juga wanita matang, bijak mengurus kehidupan, berdikari, berani serta dedikasi dalam perniagaan dan tugas yang diamanahkan.

” Saya juga menghormati komen bapa mentua (Chef Wan). Insya-Allah saya dan isteri akan memperbaiki kekurangan diri.

” Saya berjanji akan menjaga Seriina, anak dan rumh tngga kami dengan baik,” katanya.

Jumaat lalu, Seriina mengesahkan dirinya bergelar isteri buat kali kedua menerusi entri dalam laman Instagram (IG). Bagaimanapun, Seriina tidak berkongsi perincian mengenai majlis pernkahannya.

Reaksi Chef Wan atau nama sebenar, Datuk Redzuawan Ismail yang mendakwa patah hati atas pernkahan anaknya ketika menantu masih suami orang, menghangatkan lagi kntroversi perkhwinan Seriina.

Sebelum ini, Seriina pernah mendirikan rumh tngga dengan Salahudin Ghafar pada 1 Januari 2010.

Bagaimanapun, mereka bercrai talak satu di Mahkamah Rendah Daerah Petaling pada 1 Ogos 2017 selepas tujuh tahun mendirikan rumh tngga.

Mereka dikurniakan dua cahaya mata, Tristan Tareef, 11, dan Isabella Saffiya, 10.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber:k0smo via limauais

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Biarlah pihak sana hendak burvkkan saya…” – Bekas isteri pula bersuara"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*