[Video]Kapal Pec4h 3 Bahagian, Ucapan #PrayForNaggaIa4O2 Penuhi Laman Sosi4l.

Khabar du.ka mengenai kapal selam KRI Naggala-402 milik Tentera Laut Indonesia yang disahkan tenggelam bersama 53 krunya pastinya membuatkan rakyat negara tersebut berada dalam dukacita.

Menerusi laporan daripada Kumparan News, pihak Panglima TNI Marsekal Hadi Tjahjanto memaklumkan kesemua kru kapal telah dilaporkan terkorban memandangkan tiada siapa dapat menyelamatkan diri apabila kapal tenggelam sedalam 839 meter di perairan Bali.

Hal ini susulan penemuan kemudi kipas belakang kapal selam, sauh, bahagian luar badan, kemudi selam timbul dan bahagian kapal lain.

Trending di media sosi4l.

Sehubungan dengan itu, media sosial telah dipenuhi dengan hashtag #prayfornaggala402 dan trending nombor satu sejak beberapa hari selepas kehiIangan kapal selam berkenaan dilaporkan.

Salam tkziah buat seluruh penduduk lndonesia

Pelbagai coretan dan Iuahan warganet disampaikan melalui hashtag tersebut dan rata-rata mengucapkan selamat jalan buat kesemua kru yang terk0rban ketika bertugas.

Mereka juga sempat mendoakan agar kesemua ahli keluarga yang ditinggalkan bertabah dan bersabar dengan ujian yang maha berat ini memandangkan tragedl tersebut berlaku ketika bulan Ramadan.

Berehatlah pelaut kami!

Semoga keluarga yang ditlnggalkan terus kuat & tabah

Pastinya khabar tersebut bukan hanya dirasai rakyat lndonesia, bahkan negara-negara jiran juga merasai kesedlhan yang pastinya memberi kesan jangka panjang buat ahli keluarga para kru kapal.

Semoga semua ahli keluarga mangsa yang terkorban terus kuat menghadapi du.gaan ini dan rpl0h mereka yang telah prgi dalam peristiwa du.ka Nanggala 4O2 ditempatkan di dalam kalangan orang yang beriman.

Salam takziah.

Kredit : #PrayForNaggaIa402, Kumparan News,omm

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: Dbongkar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[Video]Kapal Pec4h 3 Bahagian, Ucapan #PrayForNaggaIa4O2 Penuhi Laman Sosi4l."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*