[VIDEO] Tlndakan Tetap Diambil Terhadap VIP, Artis Atau ‘Kyangan’ Jika Lnggar S0P – Ismail Sabri.

Akhir-akhir ini banyak lsu mengenai prosedur operasi standard (S0P) menjadi perbualan netizen, slah satu dkwaan mereka adalah tindakan u.ndang-u.ndang yang dikenakan didakwa ‘ber4t sebelah’ dan ‘berbeza’.

Bagaimanapun semua dkwaan tersebut terjawab apabila Menteri Kanan Perthanan, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob menega.skan bahawa tindakan yang diambil tldak akan mengira status peIaku itu.

Jelas Ismail, walaupun tindakan undang-undang tersebut memakan masa sehingga dua ke tiga minggu, namun ia tetap dilaksanakan dan ini terbukti dengan ke$ seorang selebriti terkenal yang dik0mpaun kerana lnggar SOP baru-baru ini.

Malah tambah Ismail, sebenarnya pihak berkuasa berhak untuk mengeluarkan k0mpaun berkenaan di lapangan serta-merta dan ianya termaktub dalam akta.

“Kita berpandangan bahawa sesiapa sahaja terutamanya yang melibatkan VIP seperti selebriti, orang p0litik dan sebagainya, kalau didapati ada perIanggaran SOP, pihak poIis perlu keluarkan k0mpaun di lapangan.

“Tldak perlu tunggu sehingga berminggu-minggu untuk dapatkan keputusan daripada Jabatan Peguam Negara. Sebab dalam akta memang mereka boleh keluarkan k0mpaun di lapangan.

“Jadi saya percaya, kalau keluar (k0mpaun) di lapangan, barulah tidak ada saIah faham daripada rakyat terhadap tindakan kerajaan. Bagi kita, sesiapa sahaja, VIP ke, kayangan ke, rakyat ke, siapa yang saIah, dia tidak akan terlindung oleh undang-undang,” katanya.1

Ismail berkata demikian bagi menjawab soalan pemberita selepas selesai menyampaikan sidang media khas bersama Ketua Pengarah Kesihatan, Tan Sri Datuk Seri Dr. Noor Hisham Abdullah petang tadi.

Kenyataan tersebut boleh dirujuk pada rakaman video BERNAMA di bawah ini:

Sumber: BERNAMA TV, sk

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://dbongkar.com/2021/05/11/kenyataan-sabri/ 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[VIDEO] Tlndakan Tetap Diambil Terhadap VIP, Artis Atau ‘Kyangan’ Jika Lnggar S0P – Ismail Sabri."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*