Videocall Terakhlr Mak Bersama Anak2 Sblm MninggaI Undg Sbak Rmai.

Kuala Lumpur: “Mak buka mata mak, bangun mak, mengucap mak…,” kata seorang wanita kepada ibunya yang dipercayai pesaklt C0vld-19 dan sedang dirawat di hospital.

Hanya rau.ngan dan rata.pan kesedlhan lapan sekeluarga itu dapat didengari dalam panggilan video yang tular di media sosi4l, hari ini.

Video berdurasi satu minit 37 saat itu dikatakan membabitkan panggilan video antara seorang ibu yang sedang bertarvng nywa bersama anaknya.

Difahamkan, kjadian berkenaan berlaku di Hspital Shah Alam dan wanita itu mninggaI dunia tldak lama kemudian.

Seorang lelaki dipercayai menantu kepada wanita itu berkongsi catatan di media sosi4l mengenai perkara itu.

“Hari ini 24 Mei jam 4.45 pagi tadi, ibu mentua kesayangan saya telah kembali ke rhmatullah. MninggaI dunia di Hspital Shah Alam. Arwh mninggaI sebab C0vld-19. Tiga minggu dalam lCU (unit rwatan rapi) sebab ssak nfas perIukan bntuan 0ksigen.

“So, (jadi) punca kene (dijngkiti) C0vld adalah kerana kakak ipar dapat melalui kawan ‘office’ dia. Kakak ipar jumpa mak mentua saya c1um tangan dan berborak (berbual) rapat-rapat. Bila kakak ipar pergi buat ‘sw4b test’ positif (c0vld-19).

“Bawa mak mentua pergi ‘test’ terus p0sitif. Boleh bert4han tiga minggu sahaja selepas itu mninggaI dunia. Jadi hati-hati kawan-kawan semua ya,” katanya di dalam tngkap layar yang dikongsikan di media sosi4l.

Turut dikongsikan ialah penjelasan mengenai mengapa video itu dibuat, difahamkan untuk memberi ruang kepada ahli keluarga melihat pesaklt.

Tngkap layar itu menyatakan dktor akan membuat panggilan video kepada ahli keluarga apabila tahap 0ksigen pesak1t terlalu rendah, berikutan mereka tldak dibenarkan melawat pesaklt di hspital.

Di dalam video itu, anak dan menantu wanita itu mn4ngis sambil memanggil ibu mereka sebelum panggilan video ditamatkan.

Turut kedengaran, suara seorang wanita mengajar pesaklt itu mengucap dua kalimah syahadah.

Sumber: hm

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://dbongkar.com/2021/05/24/buka-mata/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Videocall Terakhlr Mak Bersama Anak2 Sblm MninggaI Undg Sbak Rmai."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*