“Drama Penat, Dia Ingat C0vid19 Ni Slot Akasia TV3” – Netizen Kecew4 Masih Ada Yg Tak Menghargai FrontIiners

Saban hari w4b4k C0V1D-l9 semakin mel0njak naik dari semasa ke semasa dan tidak menunjukkan sebarang perubahan meskipun negara kini berada dalam Perintah KawaIan Pergerakan (PKP) 3.0. Malah, lebih memb1mbangkan lagi apabila k3s p0s1tif gejala ini hampir mencecah 7000 kes sehari. Sering kali kita mendengar lu4han dan r1ntihan hati para frontliners yang semakin ‘penat’ mengendali mngsa-mngsa p0s1tif dengan menggunakan Peralatan Perlindungan Peribadi (PPE) yang berlapis-lapis.

Baru-baru ini, sebuah ciapan di Twitter menunjukkan segelintir warga Facebook yang seakan tidak mempunyai belas kas1han kepada frontliners dek kerana mereka ‘ters1nggung’ mendengar keluhan hati fr0nliners yang melu4hkan mereka kini sudah ‘pen4t’ dengan bilangan pesak1t p0s1tif yang semakin mencanak naik. Lebih menyak1tkan hati apabila seorang pengguna Facebook ini meninggaIkan komen berb4ur negat1f yang seolah-olah tidak menghargai segala titik peluh dan jasa frontliners yang bertungkus-lumus menjaga pesak1t C0V1D-l9.

“Tak habis-habis drama penat. Kalau penat berhentilah kerja. Ramai lagi kat luar sana mengais tiap hari nak makan tak sempat tak fikir pasal penat pun” ujarnya di ruangan komen posting tersebut.

Menerjah di ruangan Twitter, kenyataan individu tersebut telah mengundang am4rah netizen yang 4serta dikatakan si pelaku itu seakan memiliki ment4liti di tahap kelas ketiga. Kekec3waan netizen tidak terhenti di situ saja, mereka turut berkongsi segelintir warga Facebook yang seakan bersetuju dengan pendapat si pel4ku. Aduhai, kenapa ya wujud orang sebegini yang seperti langsung tidak menghormati para frontliners penat bekerja siang malam tanpa henti?

Hal ini amat mengec3wakan netizen lebih-lebih lagi apabila warga Facebook ‘terg4mak’ memberi kenyatan tanpa memikirkan per4saan frontliners yang berusaha membantu mngsa-mngsa p0s1tif v1rus ini. Tahukah mereka negara kita pernah menang memer4ngi wab4k ini di atas usaha frontliners yang tidak mengenal erti lel4h, sanggup berk0rban masa bersama keluarga demi menyelamatkan Malaysia?

Bagaimanapun, sebagai rakyat Malaysia yang berbilang kaum usahlah kita mengambil ringan dan memandang v1rus C0V1D-l9 dengan sewenang-wenangnya. Sedarkah anda telah wujud pelbagai var1an-var1an wab4k ini yang boleh dijangk1ti tidak kira walau di mana anda berada.

Kini sudah menjadi tanggungjawab orang ramai untuk saling berganding bahu bagi membanteras wab4k ini. Tak cembvru ke melihat negara maju seperti New Zealand, Australia dan Brunei kini bebas menjalani kehidupan harian mereka tanpa perlu memakai pelitup muka dan berjaga-jaga dengan keadaan sekeliling?

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: https://mimbarraudhah.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Drama Penat, Dia Ingat C0vid19 Ni Slot Akasia TV3” – Netizen Kecew4 Masih Ada Yg Tak Menghargai FrontIiners"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*