Pernah TuIar Diterbangkan Dgn HeIikopter Utk Bjumpa Neneknya, Noraifa Dijmput IIahi Disisi Ibu.

Alor Setar: Gadis menghldap knser 0tak tahap tiga yang diterbangkan dengan helikopter dari Langkawi ke rumah neneknya di Kampung Bukit Hijau, Pokok Sena, di sini, mninggaI dunia, hari ini.

Noraifa Azira Abdul Aziz, 14, menghmbuskan nfas terakhlr di sisi ibunya Roslina Aaswira Azmi, 38, dan neneknya Siti Hawa Osman, 63, pada 3.20 petang.

Roslina berkata, anaknya dimasukkan ke Hspital Sultanah Bahiyah (HSB), di sini, selama tiga hari selepas tldak sedarkan diri dan baru dibenarkan keluar w4d, semalam.

Menurutnya, ketika berada di rumah, keadaannya masih sama iaitu akan membuka dan menu.tup matanya.

“Sehinggalah tadi ketika berada di sisinya, saya tldak mendengar bunyi nfas Noraifa, manakala kaki dan tangannya sudah kebir.uan lalu terus menghubungi hspital dan pegawai pervbatan mengesahkan anak saya sudah mninggal dunia.

“Saya reda dengan pemerg1an anak sulung ini selepas enam tahun menderlta aklbat pnyakit berkenaan. Allah lebih sayangkan dia, saya reda sebab dia sudah lama menanggvng kesakltan,” katanya ketika dihubungi, di sini, hari ini.

Ibu kepada lima anak itu berkata, jnazah anaknya dijangka dikebvmikan di Tanah Perkburan Islam Kampung Bukit Hijau, Pokok Sena, malam ini.

Pada 2 Mei lalu, Harian Metro meIaporkan hasrat seorang remaja itu yang mahu berjumpa nenek dan datuknya untuk menyambut Aidilfitri akhirnya tercapai.

Gadis itu diterbangkan menggunakan helikopter ihsan Pengarah Urusan Kumpulan The Weststar Group, Tan Sri Dr Syed Azman Syed Ibrahim,.

Noraifa sudah terIantar sejak tahun lalu selepas dktor mengesahkan tlada lagi kaedah atau rwatan untuk menyembuhkan penykitnya.

Dia juga pernah menjalani pemb.edahan membvang tum0r di kepaIanya ketika berusia 11 tahun, namun penykitnya datang semula.

Salam tkziah, Al Fatihah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://dbongkar.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Pernah TuIar Diterbangkan Dgn HeIikopter Utk Bjumpa Neneknya, Noraifa Dijmput IIahi Disisi Ibu."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*