“Berat Baby 1.38kg…”- Ibu HamiI 7 Bulan Pos1tif Cov1d-19, Selamat Dikeluarkan Bayinya Ketika Dik0makan

Seorang ibu hamil yang juga seorang doktor baru-baru ini tular kerana pos1tif Cov1d-19 telah selamat dikeluarkan bayinya ketika dia sedang dik0makan.

Ibu yang bernama Dr Fatihah Shaharudin itu melahirkan anaknya secara pembed4han dan kini kedua-duanya dimasukkan ke Unit Raw4tan Rapi (1CU) untuk raw4tan lanjut.

Berita itu dikongsikan oleh seorang doktor di laman Twitter yang dikenali sebagai Dr Khairul Hafidz. Dalam masa yang sama pihak keluarga Dr Fatihah juga turut berkongsi berita tersebut dengan memaklumkan ibu dan bayi berada dalam keadaan stabil.

“Syukur Alhamdulilah…Fatihah dah selamat melahirkan baby (tak pasti baby boy or girl) melaui proses c-sect.

“Both mommy and baby dalam keadaan stabil tapi masih di 1CU. Berat baby 1.38kg,” kongsinya di Twitter. Terbaharu, Maisarah memberitahu akaknya sudah mula sedarkan diri.

Terdahulu, tular seorang doctor yang bertugas di H0spital Kajang dan sedang hamil disahkan positif Cov1d-19.

Berita itu menyedihkan ramai terutama rakyat Malaysia kerana doktor tersebut merupakan petugas barisan hadapan. Doktor itu dipindahkan dari Hospital Kajang ke H0spital Sungai Buloh untuk menerima raw4tan lajut serta melahirkan anaknya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Media Malaysia

Sumber : https://gempak.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Berat Baby 1.38kg…”- Ibu HamiI 7 Bulan Pos1tif Cov1d-19, Selamat Dikeluarkan Bayinya Ketika Dik0makan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*