“Gigi tak reti duduk diam yer” – Ameng ditvduh ‘kac1p’ ketika menyanyi live, sanggup buat ujian air kenc1ng

PENYANYI Ameng berang apabila ditvduh mengambil bar4ng terl4rang ketika sedang membuat persembahan siaran langsung menerusi laman Facebook Artiste Voice of Legend (AVOL) pada petang Sabtu.

Susulan itu, Ameng atau nama sebenarnya, Wan Aminuddin Wan Ismail, 52, membuat laporan terhadap dua individu yang meninggalkan komen fitn4h itu di Balai P0lis Danau Kota, Setapak, Kuala Lumpur pada pagi Ahad.

“Saya dah pun buat laporan pol1s dan menuntut dua individu tersebut untuk buat permohonan maaf secara terbuka kepada saya dalam tempoh 24 jam… kalau datang berjumpa dengan saya lagi bagus, baru gentleman, ini cakap belakang-belakang.

“Masa saya tengah buat persembahan live, mereka boleh komen kata yang saya kembali men4gih, sampai cakap saya nampak macam kac1p dalam video itu.

“Lepas mereka cakap macam itu, saya tengok views video pun dah menurun… secara tidak langsung ia menjejaskan pendapatan saya yang mengharapkan pada views penonton untuk konsert tersebut,” katanya ketika dihubungi mStar.

Ameng buat laporan pol1s di Balai Polis Danau Kota pada pagi Ahad.

Terdahulu, dua individu menulis komen berbaur fitn4h dengan menvduh perlakuan Ameng mengetip gigi ketika sedang menyanyi seolah-olah sedang mengambil d4dah.

“Gigi tak reti duduk diam ya, takkan cas balik?”

“Dah agak mesti ada yang perasan, begitu juga saya tapi bersangkan baik jela eh. Kita bekas mesti tahu kan, ” tulis netizen berkenaan.

Masa saya tengah buat persembahan live, mereka boleh komen kata yang saya kembali men4gih, sampai cakap saya nampak macam kac1p dalam video itu.

AMENG

VOKALIS KUMPULAN SPRING

Dalam pada itu, Ameng menyifatkan tudvhan itu keterlaluan kerana sebagai seorang b4nduan pastinya isu ini amat sensitif memandangkan dia sudah 12 tahun bersih daripada naj1s d4dah.

“Sudah 12 tahun saya berhenti ambil dad4h, rokok pun dah berhenti sejak dulu. Kalau dia tak percaya, saya boleh ambil ur1ne test, buktikan!

Ameng sudah 12 tahun bersih daripada pen4gihan d4dah.

“Bukan senang saya berjuang nak dapatkan kembali kepercayaan peminat selepas empat tahun keluar penj4ra sebab kita ini bekas b4nduan.

“Kalau niat dia nak bergurau tapi ia beri kesan yang sangat besar kepada saya,” katanya.

Ameng yang merupakan vokalis kumpulan popular 90-an Spring terlibat dalam Konsert Maya RM1 yang menghimpunkan ramai penyanyi popular era sama menghiburkan peminat menerusi konsert secara virtual.

Selain Ameng, turut terlibat dalam konsert tersebut ialah Fredo, Hasnul dan Jatt Ali.

Untuk rekod, Ameng pernah dipenj4ra lapan tahun dan dikenakan 10 kali sebatan oleh Mahk4mah Sesyen Melaka pada 12 April 2011 kerana kesal4han penyal4hgunaan d4dah.

Penyanyi yang popular dengan lagu Sampai Hati dan Sejati itu kemudiannya dibebaskan pada 14 Jun 2016 selepas lima tahun berada dalam penj4ra kerana rekod berkelakuan baik.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : mStar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Gigi tak reti duduk diam yer” – Ameng ditvduh ‘kac1p’ ketika menyanyi live, sanggup buat ujian air kenc1ng"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*