‘Nota Terakhir Danish’ Budak 8 Tahun Ditemukan Iem4s, Nota Terakhir Rntun Hati Rmai.

Mukah: Kanak-kanak lelaki lapan tahun yang diIaporkan hiIang selepas jtuh di sungai berdekatan Sekolah Kebangsaan (SK) Engkerbai, Selangau di sini Selasa lalu, ditemukan mat1 Iemas, hari ini.

Myat Muhammad Danish Muhammad Zamrie ditemukan penduduk kampung kira-kira jam 8 pagi.

Ketua PoIis Daerah Mukah, Deputi Superintendan Muhamad Rizal Alias berkata, myat ditemui pada jarak kira-kira satu kilometer dari lokasi dia dikatakan terjtuh.

Beliau berkata, hasil pemeriksaan awal menemui kesan Iuka dipercayai gi.gitan ha1wan di lengan kiri dan kanan mngsa.

“Selepas ibu bapanya membuat penge.caman, myat mngsa dihantar ke Hspital Mukah untuk dibe.dah si.asat,” katanya dalam kenyataan, hari ini.

Lebih memiIukan, arwh adik Danish sempat mninggaIkan sekeping nota mengatakan bahawa dia mahu mandi sungai. Nota tersebut amat merntun hati semua.

Sementara itu, Jurucakap Pusat Gerakan 0perasi (PGO) Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Sarawak berkata, pihaknya menerima Iaporan berhubung kjadian itu pada jam 10.44 pagi, Selasa lalu.

Berikutan itu, enam anggota dari BaIai Bomba dan Penyelamat (BBP) Selangau, dike.rah ke lokasi dan mengaktifkan 0perasi mencari dan menyelamat (SAR).

“0perasi SAR turut dibantu tujuh anggota dari Unit Pasukan Penyelamat di Air (PPDA) dari BBP Sungai Merah, Sibu.

“Empat anggota poIis dan lapan anggota Angkatan Perta.hanan Awam Malaysia (APM) turut serta dalam 0perasi itu,” katanya.

Salam tkziah buat Puan Ita sekeluarga atas pmerg1an anak tersayang. Semoga kuat dan tbah dengan ujian ini. Adik Danish tunggu di syurga. Al fatihah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : HMetro

Apa komen anda?

Be the first to comment on "‘Nota Terakhir Danish’ Budak 8 Tahun Ditemukan Iem4s, Nota Terakhir Rntun Hati Rmai."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*