Shuib Buat Live IG Dgn Pekerja Dil4nggar Lari. Ded4h K3s Yg Berlaku Kpd Adik Afdlin Shauki

Pelakon, pelawak dan usahawan, Shuib nekad untuk menuntut keadilan buat pekerjanya yang terlibat dalam kem4langan l4nggar lari, Sabtu lalu.

Shuib menerusi rakaman video bersama mangsa dikenali sebagai Muhammad Afiq Mohd Fauzi nekad untuk mengambil tindakan terhadap pemandu tidak bert4nggungjawab yang terlibat

Menerusi rakaman bersama Muhammad Afiq, Shuib berkata pemandu kereta jenis MyVi berwarna hijau masih belum ditemui.

“Insya-Allah Afiq, dengan nombor pendaftaran kereta yang telah diserahkan kepada pihak polis kita harap tak lama lagi pelaku akan dit4ngkap.

“Semoga dipermudahkan urusan awak dan urusan kita semua,” kata Shuib yang prihatin terhadap nasib pekerjanya itu.

Tambah Shuib tindakan susulan akan dilakukan selepas ini dengan menggunakan khidmat peguam syarikat.

“Saya hanya mahu keadilan buat Muhammad Afiq dan pelaku mestilah bert4nggungjawab. Buat masa ini kita serahk4n kepada pihak polis untuk menjalankan siasatan,” katanya.

Setakat ini kata Shuib, pihak syarikat sedang menguruskan sumbangan buat Muhammad Afiq.

Cuti sak1t selama enam bulan juga telah diberikan kepada Muhammad Afiq dan mengalu-alukan dia kembali bekerja dengan mereka semula.

Dalam kejadian Sabtu lalu, Muhammad Afiq patah dua tangan dan mengalami luka parah pada bahagian pipi dan hidung.

Muhammad Afiq merupakan kakitangan syarikat perniagaan minuman Bubblebee di cawangan Muar.

Dalam pada itu, Shuib juga mengambil contoh apa yang berlaku kepada arwah adik Adlin Shauki yang m4ut dalam kem4langan

Boleh layari IG Shuib untuk video penuh perbualan mereka

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu)

‘Bukan l4nggar lari’ – Afdlin Shauki

PENERBIT dan pengarah Datuk Afdlin Shauki menafikan insiden yang menimpa adiknya, Allahyarham Jefri Adzman Aksan adalah l4nggar lari.

Sebaliknya, kenyataan yang dimuat naik di laman sosial untuk mencari bukti punca kemalangan yang membabitkan kereta Myvi hijau Ahad lalu itu hingga meragut nyawa adiknya itu adalah untuk mendapatkan pengesahan apa sebenarnya terjadi.

Jelas Afdlin yang ditemui hari ini, dia serta keluarga tidak tahu apa yang sebenarnya berlaku dan sangat terkejut apabila dimaklumkan Jefri ced3ra p4rah dalam nahas jalan raya.

Setakat ini ada beberapa saksi mengatakan kejadian berpunca daripada arw4h adik dan juga pemandu Myvi hijau terbabit.

“Pemandu Myvi terbabit sudah pun membuat laporan polis dan menegaskan kemalangan berlaku bukan berpunca daripadanya.

“Disebabkan itu saya cuba mencari bukti visual sekiranya ada sesiapa memiliki kamera dalam kereta dan sempat merakam kejadian. Setakat ini saksi yang tampil ke depan sekadar bercerita. Jika ada visual ia boleh jadi bukti kukuh,” katanya.

Afdlin juga menegaskan, dia berusaha untuk mencari rakaman visual kem4langan terbabit bukan kerana mahu membuktikan siapa betul dan siapa s4lah atau cuba membawa perkara itu ke tengah (tindakan undang-undang).

“Menurut laporan dibuat pemandu Myvi itu adik saya bers4lah. Disebabkan itu kami mahu cari bukti. Kalau benar arw4h adik bersalah kami terima dengan hati terbuka. Perkara yang kami lakukan ini bukan disebabkan kami tak reda.

“Kami terima takdir arwah adik pergi dengan berlapang dada dan kemalangan hanya menjadi asbab untuk dia kembali ke pangkuan Ilahi. Cuma, saya dan ahli keluarga lain ingin tahu apa yang telah berlaku kerana dia pergi secara tiba-tiba,” katanya.

Afdlin turut menzahirkan rasa terima kasih kepada rakan-rakan artis mahupun peminat yang memanjangkan usahanya itu dengan salin tampal video dibuatnya untuk mencari bukti rakaman video kejadian kem4langan di laman sosial masing-masing.

“Bagaimanapun, ada yang salah faham dengan mengatakan kemalangan itu adalah l4nggar lari. Hakikatnya bukan begitu,” katanya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Shuib Buat Live IG Dgn Pekerja Dil4nggar Lari. Ded4h K3s Yg Berlaku Kpd Adik Afdlin Shauki"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*