Bomba Terima Panggilan Kcem4san Sebab Ada Ul4r Dalam Rumah, Apa Yang Mereka Temui Buat Ramai Terg4mam

Anggota bomba sentiasa mendapat pujian oleh masyarakat di negara ini  kerana kesanggupan dan peng0rbanan mereka dalam menjalankan tugas tidak kira seberat dan seringan mana pun tugasan tersebut.

Mereka dianggap sebagai hero sebenar yang sentiasa berjaga-jaga menyumbang tenaga membantu orang awam.

Sebelum ini, kita sering dihldangkan dengan kisah perlt dan cabaran mengenai anggota bomba dalam pelbagai misi menyelamat.

Pun begitu, terdapat juga misi-misi yang melucukan apabila anggota bomba perlu menjalankan operasi ekoran daripada kepanikan masyarakat.

Sebelum ini, menerusi Facebook seorang ahli bomba yang dikenali sebagai Pakdo Mat,  menceritakan kisah lucu yang dialaminya selepas menerima panggilan kcem4san dari seorang individu yang mendakwa bahawa rumahnya dimasuki ular.

Terima panggilan kecemasan, ular senduk di dalam rumah, berlari saya pergi ke rumahnya, sampai-sampai mujur tidak kena patuk.

Saya cemas, mujur dapat tngkap, tak pernah lagi saya lihat ular senduk bentuk ‘S’ macam ni. Indah ciptaanMu Ya Allah. Takpe lah saya belit di kain langsir senang, memang tanggungjawab saya macam ni.

Pun begitu, ular tersebut sebenarnya hanyalah sekeping plastik yang berhuruf  ‘S’.

Itu situasi dialami anggota Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Pasir Tumboh ketika melakukan tugas mnyelamat di sebuah kediaman di Kampung Chica, Kubang Kerian.

Ketua BBP Pasir Tumboh, El Taraf Mohamad berkata, pihaknya dimaklumkan keluarga itu yang ketakutan apabila melihat seekor ‘ular’ melingkar pada langsir kediaman mereka.

Katanya, ser4mai tiga anggota bergegas ke lokasi dan sebaik tiba mereka terlihat kelibat ‘ular’ berkenaan.

“ Anggota bomba perasaan itu bukan ular, sebaliknya plastik berbentuk huruf S yang berwarna hitam.

“ Mereka bertanyakan di mana ular itu sebelum ditunjukkan ke arah huruf itu. Anggota kemudian ‘menangkap’ ular itu dan mereka ketawa,” katanya ketika dihubungi.

Menurutnya, keluarga berkenaan hanya mampu tergelak dan memohon maaf kepada anggota bomba kerana mereka terlalu panlk lalu menelefon bomba bagi mendapatkan bantvan.

Bagaimanapun, katanya, anggota bomba menerangkan sudah menjadi tanggungjawab mereka untuk melaksanakan tugas menyelamat sebaik menerima panggilan kcem4san.

“ Sejak bertugas di balai berkenaan, ia adalah kejadlan pertama yang melucukan membabitkan panggilan menangkap ular,” katanya.

Sementara itu, dalam Facebook, kisah ular dan bomba itu mendapat 5,500 tanda suka, 292 komen dan 8,400 perk0ngsian sejak dimuat naik pemilik akaun bernama ‘Pakdo Mat’.

Rata-rata warganet terhibur dengan kejadian dan menganggap itu asam garam dalam tugasan anggota bomba yang sedia bertugas dalam apa juga kcemasan.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : https://www.tehtarikkaw.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Bomba Terima Panggilan Kcem4san Sebab Ada Ul4r Dalam Rumah, Apa Yang Mereka Temui Buat Ramai Terg4mam"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*