Pelakon Drama Takdir Yang Tertulis, Ko.ma 24jam Slps Pemb.edahan Dah 3 Mggu Duduk IC.U, Doktor Kata 50-50 Untuk Hi.dup”

SERING menerima kritik4n berkaitan bentuk fizikal, pelakon Uchee Fukada terpanggil untuk berkongsi pengalamannya yang sebelum ini pernah mender1ta penyak1t k4nser usvs.Uchee atau nama sebenarnya Nurlina Syafiqah Zakbah, 31, berkata, dia menghidap peny4kit itu sekitar tahun 2016 sehingga berat badannya menyusut sehingga 40 kilogram.

“Ada individu mesej dengan saya dan selalu cakap saya gemuk. Ger4m!

“Fasal body shaming ni dah banyak kali kena.. dulu kena kutvk sebab muka saya penuh jeraw4t yang tervk kesan daripada ub4t.

“Mungkin orang di luar sana tak tahu yang saya sebelum ni pernah kena k4nser kolon. Masa tu berat turun daripada 58 kilogram ke 40 kilogram.

Perkongsian Uchee di Instagram miliknya.​​​​​​

“Doktor kata 50-50 untuk hidup, lepas pembedah4n koma 24 jam dan duduk ICU tiga minggu” ujarnya kepada mStar.Terdahulu, pelakon drama Takdir Yang Tertulis ini menerusi Instagram meluahkan rasa syukur dan menghargai kehidupannya yang disifatkan sebagai peluang kedua selepas disahkan bebas daripada peny4kit itu pada Februari 2018.

Katanya, dia juga diminta untuk menjaga kesihatan dengan mengamalkan gaya hidup sihat bagi mengelakkan peny4kit itu kembali.

Fasal body shamingg ni dah banyak kali kena.. dulu kena kutuk sebab muka saya dulu penuh jeraw4t yang tervk kesan daripada ub4t

Uchee juga menasihatkan orang ramai agar mengubah pemikiran dan berhenti mengkrit1k fizikal seseorang di laman sosial.

“Alhamdulillah pulih sepenuhnya, tapi sel tu ada lagi namun tak aktif. Doktor suruh jaga jangan bagi sel tu aktif kalau sak1t balik kerana ia mungkin jadi lebih tervk.

Masa kurus orang kata kurus sangat tapi apabila sudah sihat orang kata gemuk pula. Kelakar la manusia ni.

Uchee disahkan bebas daripada k4nser kolon pada Februari 2018.

“Setiap orang melalui perkara yang kita sendiri tidak tahu, jadi janganlah krit1k berkaitan saiz tubuh badan orang lain, ” ujarnya.Tambah Uchee, apa yang dilalui sebelum ini membuatkan dia menjadi lebih bersyukur dan menghargai kesihatannya kini.

“Uchee kalau boleh nak lupakan fasal diri ni pernah sak1t sebab nak hargai apa yang ada di sekeliling ni terutamanya keluarga, kawan-kawan dan kehidupan.

“Saya gembira ada mereka yang sentiasa support dan dikelilingi kawan-kawan yang betul-betul rapat… tapi bukan maksud saya tak berkawan dengan orang lain, ” ujarnya.

Sumber: Mstar

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Sumber : https://sportdailynews.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Pelakon Drama Takdir Yang Tertulis, Ko.ma 24jam Slps Pemb.edahan Dah 3 Mggu Duduk IC.U, Doktor Kata 50-50 Untuk Hi.dup”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*