[VIDEO] “Anak Dia dah Terbaring, Tak Makan 2 Hari…” -Rayuan Pemuda lni Akan ‘Membuka Mata’ Semua Orang

Sebak apabila mendengar lu4han pemberi bantuan yang menceritakan pengalamannya menyampaikan bantuan kepada sebuah keluarga yang menetap di Kuala Kangsar. Kisah ini diceritakan oleh lelaki itu menerusi satu panggilan yang dibuat di radio Suria FM semalam.

Kisah yang dikongsi ini secara tidak langsung ‘membuka mata’ netizen dan turut bersimp4ti dengan nasib keluarga itu.

Kisah mervntun hati

Foto: Tangkap layar video

Menerusi panggilan itu, lelaki ini menceritakan salah satu pengalamannya ketika menyampaikan bantuan kepada mereka yang memerlukan. Bagaimanapun, ketika sesi panggilan itu berlangsung dia men4ngis berikutan gag4l men4han seb4k ketika menceritakan kisah seorang kanak-kanak yang terbaring berikutan tidak makan selama dua hari.

Ha ada satu k3s tu yang saya pergi anak dia dah terbaring. Tak makan 2 hari jadi saya memang lvluh hati. Saya terus lari cari makanan dan bungkus bagi dia makan dengan segera supaya ada tenaga.

Ujarnya lagi, program bantuan seumpama ini amat penting berikutan ramai individu yang terkesan dan putus bekalan makanan. Pada masa yang sama, dia turut memberikan pesanan kepada orang ramai untuk mengambil berat mengenai jiran-jiran yang berada berdekatan dengan rumah supaya kejadian ini tidak lagi berulang.

Memang program ini sangat penting sebab saya nak beritahu kepada semua orang ada yang data habis, lepas itu call tak boleh, credit habis. So diorang memang terputus habis bekalan makanan, terputus komunikasi.

Jadi saya mohon kepada jiran-jiran tolong tengokkan jiran anda. Ada yang tidak makan, ada yang s4kit, macam-macam kes. Kejadian di Kuala Kangsar, kes ini terjadi di pedalaman dan diorang memang terputus bekalan makanan.

Video penuh

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Suria Malaysia (@suriamalaysia)

Sumber: Suria Malaysia

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://ohbulan.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "[VIDEO] “Anak Dia dah Terbaring, Tak Makan 2 Hari…” -Rayuan Pemuda lni Akan ‘Membuka Mata’ Semua Orang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*