Al Fatihah. Pelakon BenjyIbrahim Anak Kepada Allahyarhamah AzeanIrdawaty Menlnggal Dunia

Khaeryll Benjamin Ibrahim atau lebih dikenali sebagai Benjy lahir 17 September 1978 merupakan seorang pelakon lelaki Malaysia.

Beliau merupakan anak lelaki tunggal pelakon dan dramatis terkenal, Allahyarhamah Azean Irdawaty.

Sekadar info ibu beliau meninggal dunia di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM) kira-kira pukul 8.30 malam Selasa, 17 Disember 2013 di depan suaminya, Khairil Anwar dan juga anak-anak.

Je.nazah beliau disembahyangkan di Masjid Kayu Ara sebelum dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Bukit Kiara pada hari Rabu.

Beliau meninggalkan suami, Khairil Anwar Z.M Rashidi dan tiga orang anak, Khaeryll Benjamin, Elza Irdalynna dan Inessa Irdayanty.

Benjy mula dikenali sebagai pelakon sejak zaman kanak-kanak lagi iaitu melalui filem Perempuan (1988). Dia sudah berkahwin dan mempunyai seorang anak berusia 4 tahun . Dia pernah memenangi anugerah pelakon lelaki terbaik (telefilem) pada Anugerah Skrin TV3.

Pelakon Benjy Ibrahim yang juga anak kepada aktres Allahyarhamah Azean Irdawaty menghembuskan nafas terakhir di sebuah hospital di Medan, Indonesia pada Ahad.

Berita pemergian Benjy itu dimaklumkan oleh ayah Benjy, Khairil Anwar Zainal Mukhtar Rashidi.

“Ben (panggilan buat Benjy) mening.gal di hospital Medan Indonesia akibat Asma hari ini,” itu mesej kiriman Khairil Anwar menerusi WhatsApp sebentar tadi.

Menurut Karl, beliau dimaklumkan anak sulungnya itu mening.gal dunia akibat pe.nyakit Asma.

Karl yang diuji dengan peny.akit s.trok ketika dihubungi berkata, urusan pengebumian Benjy akan dilakukan di Medan.

“Ada kawan Ben telefon saya maklumkan Ben menin.ggal dunia pukul 11 pagi ini,” jelas Karl dalam nada s.ebak ketika dihubungi.

Pada 2017, Benjy dijatuhi h.ukuman penjara 11 tahun di Indonesia atas kes.alahan cubaan menyeludup d.adah jenis s.yabu.

Al Fatihah buat beliau.

Kredit : Astro

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://www.riverbed.me/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Al Fatihah. Pelakon BenjyIbrahim Anak Kepada Allahyarhamah AzeanIrdawaty Menlnggal Dunia"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*