Keluarga Ini Mahu Ambil Tind4kan, D4kwa Kem4tian Bapa Dihlna Suhaimi Saad

Seorang wanita kecewa apabila bapa angkatnya yang meningg4l dun1a kelmarin ‘disambut baik’ oleh seorang penyanyi nasyid dipercayai Suhaimi Saad atau lebih dikenali sebagai Mosus.

Menerusi FB, Nur Farina Abdullah berkongsi satu tangkap layar posting bekas anggota kumpulan InTeam itu yang bersyukur selepas pemergi4n arwah bapa 4ngkat wanita tersebut iaitu Zulkefli Nordin.

“All4huakhbar. Air mata kami anak² dan ibu bukan mengalir kerana All4h ambil abah tapi sedih, kec3wa dan ger4m dengan macam² cerita dan fitnah yang sudah dilemparkan pada arwah abah kami.

“Kami simpan segala bukti dan tunggu kami bertenang untuk berfikir secara waras,” tulis Nur Farina.

Tangkap layar itu memaparkan reaksi Mosus terhadap sebuah posting Allahyarham Zulkefli yang bercerita mengenai kesan sampingan seperti bertambah selera makan selepas disuntik v4ksin AstraZeneca pada 13 Jun lalu.

“Dia dah m4ti. Alhamdulillah. Allah bayar cash. Kalau Allah bayar cara hutang, lagi berat,” tulis Mosus.

Seorang lagi wanita dipercayai anak arw4h, Ain T-ant turut menegur tindakan penyanyi berusia 41 tahun itu yang seolah-olah tidak menghormati kem4tian seseorang.

Menurut Ain T-ant, dakwaan bapanya yang meningg4l dunia akibat v4ksin adalah tidak berasas dan meminta penyanyi itu tidak menyebarkan fahaman tertentu secara ‘membuta tuli’.

“Masih basah lg kubur abah kami.. Takde ke simpati pd kami sekeluarga wahai saudara Islam ku..? Saya cuba menahan emosi dari post.. Tapi maaf saya gagal..Saya percaya abah saya tiada hutang dengan kamu apa lg kenal dgn kamu..

“Kami kenal dia..Kami tau baik buruk dia..Siapa kita nak menghukum..Tudvhan dia meningg4l sbb v4ksin ni amat berat..Tlg jgn libatkan abah kami dgn sebaran fahaman tuan..Cukupla apa yg tjadi pada kami,” kata Ain T-ant.

Selain itu, terdapat juga kenyataan tular di Twitter @amaaawesome iaitu seorang lagi anak Allahyarham Zulkefli yang mengatakan keluarga mereka sudah membuat lap0ran p0lis dan akan mengambil tindakan selanjutnya.

Bagaimanapun, tidak dapat dipastikan punca sebenar arwah bapa mereka meningg4l dunia. Menurut Nur Farina, arwah dijemput Ilahi akibat CVD-19. Namun pada masa yang sama, mereka dilihat dapat menguruskan jen4zah di rumah.

Mungkin berlaku sedikit kekeliruan, sekali gus menyebabkan golongan anti-vaksin mengambil kesempatan untuk menyebarkan fahaman mereka! Harap ada penjelasan lebih lanjut daripada kedua-dua pihak.

Sumber: Cempedak Cheese

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  

Sumber  :  https://www.motifviral.dnqj.my/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Keluarga Ini Mahu Ambil Tind4kan, D4kwa Kem4tian Bapa Dihlna Suhaimi Saad"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*