Selang Dua Hari KehiIangan Bapa Tersayang, Ebit Lew Sudah Teruskan Lakukan Semua Ni

Baru sahaja diuji apabila bapa tercinta meningg4l dunia dua hari lalu, pendakwah popular Ustaz Ebit Lew sudah kembali meneruskan kerja amal membantu mereka yang memerlukan.

Menerusi satu entri di Instagram hari ini, Ebit memaklumkan beliau merasmikan Pusat Penilaian C0vid-19 (CAC) di Stadium Titiwangsa serta menyumbang beberapa perlatan untuk merawat pes4kit C0vid-19.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Ebit Lew (@ebitlew)

“Berat melihat keadaan Malaysia dari hari tu. Tak sabar nak buat sesuatu di Malaysia. Terharu sebak sangat dengan pengorb4nan frontliners bagi membantu misi negara ini.

“Saya bantu siapkan kelengkapan untuk mereka. Belikan canvas bed 100 unit, PPE 200 unit, Laptop 3 unit, Tablet Tab A 10unit, Kipas 10unit, Kerusi Plastik, Meja Plastik, Glove 50kotak,” tulisnya.

Dalam pada itu, Ebit turut mendoakan agar keadaan negara akan segera pulih dan bebas daripada v1rus C0vid-19 agar rakyat dapat meneruskan kehidupan seperti biasa.

Perkongsian Ebit itu mendapat pelbagai reaksi daripada netizen yang terharu dengan semangat pendakwah tersebut yang tetap kuat meneruskan misi bantuan meskipun baru kehilangan bapa tercinta.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : rotikaya

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Selang Dua Hari KehiIangan Bapa Tersayang, Ebit Lew Sudah Teruskan Lakukan Semua Ni"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*