“Dulu Pernah Jumpa Ustaz Ebit Belajar Solat Taubat” Ini Yg Caprice Dah Buat Sampai UEL Terpaksa Bl0ck

Apa sudah jadi dengan dua tokoh dan idola rakyat Malaysia, personaliti dakwah Ebit Lew dan penyanyi rap Caprice apabila secara tiba-tiba hubungan mereka menjadi d.ingin.

Kek.usutan antara mereka mula disedari selepas Caprice atau Ariz Ramli, 33, berkongsi mesej panjang lebar yang dihantarnya bagi menegur perilaku Ebit ketika dalam misi kemanusiaan di G.aza baru-baru ini.

Menurut Caprice t.indakan Ebit menggunakan kanak-kanak m.alang di bumi P.alestin sebagai bahan kandungan media sosial adalah sesuatu yang tidak wajar.

“Salam ustaz, minta maaf tapi Caprice dah simpan rasa ni dekat satu minggu dah, Caprice rasa kena tegur ustaz depan-depan dulu.

Ebit memberikan mainan kepada kanak-kanak ketika berkunjung ke perkampungan mereka

“Ada beberapa pihak yang tak senang tengok gambar-gambar ustaz yang hanya highlight orang dan budak m.iskin.

“Caprice bagi contoh budak ni kena ambil gambar dua kali terima mainan. Apabila orang P.alestin tanya kenapa ustaz yang famous di Malaysia buat macam ni, Caprice pun tak tahu macam mana nak jawab,” katanya menerusi mesej yang dipercayai dihantar ke aplikasi WhatsApp Ebit.

Namun d.akwa Caprice mesej teguran berkenaan tidak dilayan pendakwah bebas yang terkenal dengan pelbagai m.isi b.antuan itu.

Menerusi siri perkongsian di Instastory, Caprice turut berkongsi foto Ebit bersama seorang kanak-kanak yang diberikan mainan dalam dua sudut yang berbeza.

Difahamkan foto berkenaan menimbulkan rasa kurang senang beberapa pihak di P.alestin.

“Caprice adalah penyokong nombor satu ustaz selama ni, fasal mainan tu k.ecoh selepas orang Gaza tanya tentang hal berkenaan.

“Budak mi.skin yang sama terima mainan sama tapi kena pose untuk kamera dua kali.

Caprice bersama Ebit di Gaza

“Orang G.aza soal kenapa nampak macam photoshoot? Sudah la selama ni mereka tahu ada banyak ke.s berlaku macam ni,” katanya.

Susulan teguran terbuka itu, Caprice turut mend.edahkan dia juga sudah disekat daripada mengikuti akaun Instagram Ebit di Instagram.

Caprice berangkat ke P.alestin pada 24 Jun lalu bagi menyertai m.isi b.antuan ke G.aza.

‘I Know I’m Still A Bad Boy’ – Caprice Pernah Jumpa Ustaz Ebit Belajar Solat Taubat

Sering mengikuti perkembangan antara satu sama lain di Instagram, penyanyi, Caprice akhirnya bertemu dengan pendakwah bebas Ustaz Ebit Lew di sebuah masjid. Pertemuan yang dirancang oleh Caprice itu bertujuan untuk mempelajari cara menunaikan solat taubat yang betul sebelum dia berlepas ke London.

Solat taubat

Sesiapa kenal caprice lama, i hate flying. Every time sebelum nak fly, caprice akan buat solat taubat. 300% i know im still a badboii. I got too many dosa. Pergh, too many. But i also know 300% caprice sentiasa usaha untuk bantu ummah melalui the apps yang caprice try bina and through our jihad in education. Its never too late to taubat. Its only too late when youre no longer alive. Kita kene sentiasa rapatkan saf, perform our ibadah, and sentiasa hijrah no matter who we are or where we are in life. Today i randomly dm @ebitlew tak sangka terus reply! Syukur Alhamdulillah, thank you so so much for your time. I cannot thank you enough. InsyaAllah i pray tuhan balas balik jasa baik ustaz. Doa for me a safe flight to London and back to KL. For the ummah. For the country. For my fellow Malaysians. Salam.

Menerusi Instagram Caprice, dia meluahkan perasaan tidak gemar untuk melancong mahupun menaiki kapal terbang. Tambahnya, jika dia terpaksa terbang juga, perkara pertama yang dia akan lakukan ialah solat taubat walaupun dia seorang budak jahat. Sebagai manusia, Caprice mengakui banyak melakukan dosa dan sentiasa berusaha untuk melakukan kebaikan demi membantu umat Islam yang lain.

Di samping itu, Caprice turut berkongsi perbualannya bersama Ustaz Ebit Lew di mana dia meminta ustaz tersebut untuk mengajarnya solat taubat. Perasaan bersyukur dan ucapan terima kasih jelas diucapkan oleh Caprice sebaik sahaja Ustaz Ebit Lew sudi meluangkan sedikit waktu dengannya. Dia turut berdoa agar Allah membalas jasa baik ustaz itu. Caprice turut memaklumkan bahawa dia akan ke London selama 7 hari dan tidak akan aktif di media sosial buat sementara waktu.

Baik sangat orangnya

Menerusi Instagram Ustaz Ebit Lew pula, dia memuat naik satu video berserta kapsyen sewaktu berjumpa dengan Caprice. Menurutnya, dia sangat sebak apabila berbincang dengan Caprice tentang betapa pentingnya dakwah dalam menyatukan semua orang Islam. Tambahnya, sebagai manusia kita hanya perlu redha daripada Allah. Selain itu, Ustaz Ebit turut memberitahu bahawa Caprice seorang yang sangat baik dan mempunyai sifat rendah diri. Sering mengikuti perkembangan masing-masing di Instagram, Ustaz Ebit berharap ramai anak muda di luar sana menjadikan Caprice sebagai idola untuk berdakwah suatu masa nanti.

Dalam perkembangan terkini, Ustaz Ebit Lew terus melakukan tugas amal dan giat memberi bantuan kepada rakyat Malaysia yang terkesan

Ebit Lew sumbang kelengkapan kepada CAC Stadium Titiwangsa

KUALA LUMPUR: Sifat pemurah dan kemanusiaan pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew memang tidak boleh dipertikaikan.

Dari Malaysia sehinggalah ke luar negara, bantuan disalurkan tanpa mengira batas agama dan jarak perjalanan.

Terbaharu, Ebit yang juga usahawan menyalurkan sumbangan kelengkapan kepada Pusat Penilaian COVID-19 (CAC) Stadium Titiwangsa ketika merasmikan CAC itu hari ini.

“Saya bantu siapkan kelengkapan untuk mereka. Belikan katil kanvas sebanyak 100 unit; pakaian pelindung diri (PPE) (200 unit); komputer riba (tiga unit); tablet (10 unit); kipas (10 unit); kerusi dan meja plastik; serta sarung tangan getah sebanyak 50 unit,” demikian kongsi Ebit dalam entri tersebut, pada Khamis.

Ebit Lew sumbang kelengkapan kepada CAC Stadium Titiwangsa

Ebit hadir untuk merasmikan CAC Stadium Titiwangsa hari ini – Gambar Facebook Ebit Lew

Dalam masa yang sama, Ebit turut menzahirkan rasa terharu atas pengorbanan petugas barisan hadapan dan sukarelawan yang bertungkus-lumus membantu negara.

“Setiap hari pakai baju PPE…. kerja yang setiap hari semakin berat. Semoga Allah SWT memberi kekuatan kepada semua doktor, jururawat, penolong pegawai perubatan dan petugas barisan hadapan negara,” ujarnya.

Ebit turut menerima sijil penghargaan daripada Kementerian Kesihatan (KKM).

Sebelum ini beliau berangkat ke Palestin bagi misi kemanusiaannya.

Sumber: Caprice & Ustaz Ebit Lew

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Trendingsangat.pw

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Dulu Pernah Jumpa Ustaz Ebit Belajar Solat Taubat” Ini Yg Caprice Dah Buat Sampai UEL Terpaksa Bl0ck"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*