Personaliti TV Ini Dedah Mesej Dari Orang G4za Sendiri Tentang Ustaz Ebit Lew

Kuala Lumpur: Personaliti TV, Farra Adeeba berkongsi penjelasan mengenai i.su Ustaz Ebit Lew (UEL) yang hangat diperkatakan sejak beberapa hari lalu.

Dalam hantarannya di Instagram, Farra juga berkongsi surat rasmi ucapan takziah daripada Kementerian Luar Gaza kepada Ebit.

“Ini dia penjelasan dari sumber rasmi G.aza P.alestin berkenaan isu Ustaz Ebit Lew. Harap terlerai segala kerisauan.

“Saya percaya kita semua hanya nak lihat P.alestin bebas dari penjajahan. Kita buat kerja sama-sama. Kita berdoa, jangan sebab i.su kecil, kerja besar kita terjejas,” tulisnya.

Farra juga mengucapkan terima kasih kepada sahabatnya, dikenali sebagai Dr Wesam yang menetap di G.aza atas perkongsian dan penjelasan itu.

“Terima kasih Dr Wesam, sahabat saya, pensyarah di Universiti of Gaza, di atas maklumat dan penjelasan. Saya kongsikan di sini surat rasmi dari Kementerian Luar G.aza yang diberikan kepada Ustaz Ebit Lew.

Menutup hantarannya, Farra juga mengajak pengikutnya di platform media sosial itu supaya mencari jalan perdamaian sekiranya berlaku pers.elisihan faham.

“Tenang sikit hati ini bila dapat maklumat rasmi. Dan kalau ada perselisihan, kita damaikan.  Jangan kita tambah api, atau seronok pegang popcorn tengok saudara kita berbalah macam menonton filem. Ia sangat menjengkelkan,” tulisnya.

Turut dikongsikan Farra adalah tangkap layar mesej yang dihantar sahabatnya mengenai sambutan baik rakyat P.alestin di atas kehadiran Ebit dan pasukannya.

“Saya baca tadi mengenai i.su Ustaz Ebit Lew yang sedang hangat di Malaysia. Di G.aza, tak ada apa-apa cerita orang m.arah atau apa.

“Rakyat P.alestin berterima kasih dan hargai semua orang yang bersoladariti dengan orang P.alestin. Terima kasih Ustaz Ebit Lew, terima kasih Malaysia.

“Semoga semua rakyat Malaysia selamat, semoga Allah pelihara rakyat Malaysia dari w.abak C0vid 19,” tulisnya dalam tangkap layar mesej itu.

Sejak beberapa hari lalu, kecoh di media sosial mengenai perbalahan antara penyanyi rap, Caprice yang ingin mendedahkan sesuatu mengenai kehadiran Ebit bersama pasukannya di G.aza, P.alestin baru-baru ini.

Caprice bagaimanapun menunggu tarikh 21 Julai ini untuk membuat penjelasan lanjut mengenai perkara itu.

Kredit : HMetro/IG via om

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! TTK

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook 

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Personaliti TV Ini Dedah Mesej Dari Orang G4za Sendiri Tentang Ustaz Ebit Lew"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*