Tak Pakai Pelitup Muka, Influncer Terkenal Yang B14dap Dengan Warga Emas Dik0mpaun

Hari ini, kec0h di media sosial di mana seorang lelaki didakwa berlaku b14dap terhadap seorang warga emas. Menerusi vide0 tersebut lelaki itu dipercayai seorang ahli perniagaan terkenal, dilihat sama sekali tidak memakai pelitup muka ketika menyampaikan ceramah kepada 20 orang gelandangan di Pusat Transit Gelandangan Kuala Lumpur.

Terbaru, menerusi kenyataan media yang dikeluarkan oleh Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi Kuala Lumpur, menjelaskan lelaki itu sudah pun dik0mpaun sebanyak RM1,500 kerana tidak memakai pelitup muka.

Dik0mpaun pihak polis

Ujar Ketua Polis Daerah Dang Wangi Asisten Komisioner Mohamad Zainal Abdullah pihaknya mengesan video berdurasi 49 saat yang tular di media sosial menunjukkan seorang lelaki yang tidak memakai pelitup muka.

Berdasarkan siasatan, kejadian berlaku 11.30 pagi semalam ketika individu itu menyampaikan ceramah motivasi bertajuk ‘ubah hidup’ kepada 20 gelandangan di pusat transit berkenaan.

Polis kemudian memanggil lelaki berusia 34 tahun itu untuk memberi keterangan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi pada 5.20 petang tadi.

Susulan daripada itu, lelaki berkenaan telah dik0mpaun sebanyak RM1,500 kerana gagal mematuhi prosedur operasi standard (SOP) yang telah ditetapkan oleh pihak kerajaan.

Tindakan diambil mengikut Peraturan 17(1) Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Penyakit Berjangkit (Langkah-Langkah Dalam Kawasan Tempatan Jangkitan) 2021.

Pada masa yang sama, Zainal turut memberi nasihat kepada orang ramai untuk terus patuh terhadap SOP yang telah ditetapkan oleh Majlis Keselamatan Negara (MKN).

Siaran media

 

Sumber: Mohd Redzuan Abdul Manap

Kredit: ohbulan

PERHATIAN: Pihak kami tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : http://trendinggiler.pw/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Tak Pakai Pelitup Muka, Influncer Terkenal Yang B14dap Dengan Warga Emas Dik0mpaun"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*