Sudah lama saya rahsiakan perkara ini kerana menghormati permintaan beliau

TEMERLOH – “Allahyarham4h Siti Sarah Raisuddin minta saya rahsiakan pemberiannya dan tidak mahu ia dihebohkan di laman sosial.”Itu permintaan penyanyi terkenal tersebut terhadap seorang penghantar barang orang kelainan upaya (OKU), Mohd Hafiz Abdullah, 32, kira-kira lima tahun lalu lalu.Cerita Mohd Hafiz, Allahyarham4h memberikan bantuan barangan keperluan kepada 15 penerima terpilih di Temerloh, Mentakab dan Jengka.

“Ikutkan Allahyarham4h nak bagi lebih tapi saya cakap cukup kerana dengan kekangan yang ada, cukuplah untuk beri kepada 15 penerima sahaja.

“Saya sebenarnya amat terkejut ketika dihubungi Allahyarhamah Siti Sarah ketika itu kerana tidak menyangka beliau menghubungi saya,” katanya kepada Sinar Harian pada Khamis.

Ujarnya, pada masa itu dia tular kerana menawarkan perkhidmatan sebagai penghantar barang dalam keadaan kekurangan fizikal, kudvng tangan kiri akibat kemal4ngan jalan raya pada usia 20 tahun.

Mohd Hafiz yang kudung tangan kiri sejak berusia 20 tahun gigih mencari rezeki dengan khidmatnya sebagai penghantar barang.

 

Mohd Hafiz yang kudvng tangan kiri sejak berusia 20 tahun gigih mencari rezeki dengan khidmatnya sebagai penghantar barang.

“Sudah lama saya rahsiakan perkara ini kerana menghorm4ti permintaan beliau dan bila berita pemergiannya akibat jangk1tan c0v1d-19 Isnin lalu, ia memang memberikan kesan selain saya berasa amat sed1h dengan kehilangannya,” luahnya.Allahyarhamah Siti Sarah kata Mohd Hafiz, juga menawarkan motosikal baharu kepadanya ketika itu namun dia menolak tawaran tersebut.

“Saya fikir tak apalah, lebih baik berikan kepada orang yang lebih susah,” akuinya.

Dalam pada itu, Mohd Hafiz mengharapkan suami Allahyarh4mah, Shuib agar tabah dengan kehilangan isteri tercinta dan mendoakan yang terbaik buat keluarga selebriti terbabit.Siti Sarah, 36, dimasukkan ke Pusat Perubatan Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) pada 4 Ogos lalu akibat c0v1d-19 dan menghembuskan nafas terakhir kira-kira jam 5.13 pagi pada Isnin lalu.

Sumber: Sinarharian

SHAH ALAM – Pelawak dan usahawan terkenal, Shuib akan memegang pesanan terakhir yang ditinggalkan isteri tercinta, Allahy4rham Siti Sarah Raisuddin sebelum dia ditidurkan.Menurut Shuib atau nama sebenarnya, Shamira Muhammad, 37, Siti Sarah meminta dia menjaga anak-anak mereka iaitu Uwais Alqarni, 10; Dzahira Talita Zahra, 8; dan Ariq m4tin, 6, dengan baik.

“Dia nak saya jaga anak-anak dengan baik.

“Itu sudah pasti, saya akan didik sebaik mungkin untuk menjadi anak yang soleh dan solehah, InsyaALLAH,” ujarnya ketika ditemui usai pengebumian jenazah Allahy4rham Siti Sarah di Tanah Perkuburan Islam Sungai Pusu, Gombak pada Isnin.Reda dengan pemergi4n bidadari syurganya itu, Shuib berharap semua pihak mendoakan perjalanannya bersama anak-anak selepas ini dipermudahkan.

“Arwah sempat hadiahkan saya dan anak menerusi kehadiran Ayash Affan yang dilahirkan 6 Ogos lalu. Arw4h bergelut untuk menyelamatkan anak kami. Ternyata, ALLAH lebih menyayanginya.

“Doakan semua urusan saya dipermudahkan,” ujarnya yang terpaksa merahsiakan pemergi4n Siti Sarah daripada tiga anaknya sehingga selesai urusan pengebumian.

Shuib dan Siti Sarah mendirikan rumah tangga pada 26 Februari 2011.

Dalam pada itu, ketika ditemubual kira-kira jam 2 petang itu, Shuib mendedahkan, tiga anak mereka masih belum mengetahui mengenai pemerg1an bonda tercinta.

“Anak-anak belum tahu mengenai pemergian ibu mereka. Ini tugas paling berat untuk saya dan saya perlu beritahu mereka.

“InsyaALLAH, saya harap semua OK. Terus mendoakan keluarga saya,” katanya.

Sumber: Sinarharian

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://trendingkini.pw

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Sudah lama saya rahsiakan perkara ini kerana menghormati permintaan beliau"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*