Fatin Afeefa Harap Dapat Suami Yang Tak Kedekut Dengan Isteri, -“Andai Jodoh Sudah Tiba..”

Andai jodoh sudah tiba, pelakon sensasi, Fatin Afeefa, 27, tidak menolak kehendak takdir. Tidak sesekali menutup pintu hati terhadap insan bernama lelaki, namun cinta bukan segala-gala buatnya.

Dan, persoalan hati bukan lagi topik yang akan dikongsinya secara terbuka. Selagi boleh disimpan, segala suka duka dilalui akan terus tersimpul kemas di sudut hati.

Namun, cinta sememangnya indah dan wangi untuk disulam, namun ia belum tentu menjanjikan kebahagiaan.

Sejak bahtera perkahwinannya menjunam ke lautan sepi, Fatin atau nama sebenarnya, Fatin Nur Afifah Shamsudin pernah dikaitkan dengan beberapa lelaki, namun segala-galanya belayar begitu sahaja.

 

Foto: IG

Kini, kemesraan bintang yang pernah mencetuskan fenomena menerusi filem Tentang Bulan bersama anggota kumpulan Hip Hop popular, K-Clique iaitu Noki menjadi bualan ramai.

Saling berbalas komen dan kelihatan mesra ketika bersiaran menerusi Live Instagram (IG) seakan memberi bayangan hubungan yang terjalin bukan berlandaskan seorang teman.

Spekulasi semakin hangat diperdebatkan apabila dilihat keluar makan bersama.

Meskipun tiada sebarang pengesahan, namun dari bahasa tubuh dan renungan mata seolah-olah menterjemahkan ada sesuatu yang cuba disembunyikan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by AFEEFA 🌙 (@fatinafeefa)

Enggan terus berteka-teki, BH Online mendekati Fatin dan mendasari hatinya berhubung gosip panas yang hangat diperkatakan.

Tergelak besar di hujung talian saat diajukan persoalan adakah sedang dilamun cinta, Fatin menjelaskan, mungkin jawapannya agak klise, tetapi itulah hakikatnya. Perhubungannya dengan Noki hanya berpaksikan ‘teman tapi mesra’.

“Mungkin ramai tidak tahu, saya sudah lama mengenali Noki. Hubungan jadi rapat selepas ada perancangan berkolaborasi.

“Namun, projek kolaborasi ini tidak dapat diteruskan disebabkan karya ciptaan Noki tidak bersesuaian dengan jiwa saya. Biarpun projek tertangguh, namun tidak salah sekiranya kami berkawan baik.

“Ramai salah faham dan anggap saya dan Noki menjalinkan hubungan istimewa kerana pernah melihat kami keluar makan bersama. Persepsi mereka juga berdasarkan komen yang saya tinggalkan dalam IG Noki.

“Bagaimanapun, ia bukan bermakna saya dan Noki bercinta,” katanya kepada BH Online.

Wanita kelahiran Kuala Lumpur itu mengakui, dia memang suka beri komen bentuk emoji pada mana-mana perkongsian yang melintas dalam garis masa IG.

“Saya bukan sahaja komen dalam IG Noki, malah ada teman-teman artis lain juga.

“Saya hairan juga kenapa netizen hanya nampak komen yang ditinggalkan dalam IG Noki, tetapi dalam IG rakan artis lain tidak pula dihiraukan,” katanya sambil ketawa.

Sepanjang mengenali jejaka kelahiran Kota Kinabalu, Sabah itu, pelakon yang memulakan kerjaya seni pada usia 8 tahun itu mengakui, Noki seorang lelaki yang baik.

“Saya selesa dengan sikap Noki. Dia bukan sahaja kawan yang baik, malah pandai menjaga hati saya.

“Jujurnya, Noki memiliki sifat yang lelaki yang saya cari iaitu lembut dalam berbicara.

“Noki juga pendengar yang baik. Jika saya ada masalah, saya akan cari Noki mengadu dan mendapatkan nasihat,” katanya.

Disebabkan gosip, Fatin mendedahkan, dia menerima mesej peribadi berbaur ugutan peminat wanita Noki.

“Ada peminat menghantar mesej memberi amaran agar saya tidak menyakiti hati Noki. Saya membalas mesej dan berjanji akan menjaga hati Noki sebaiknya.

“Selain itu, saya kerap mendapat mesej yang mendoakan agar saya dan Noki ditakdirkan bertemu jodoh.

“Jika peminat mendoakan yang baik-baik, saya terima dengan hati terbuka,” ujarnya.

Empat tahun menjalani hidup bersendirian tanpa ditemani seorang lelaki bergelar suami, Fatin berkata, dia tidak melihat situasi sebagai satu tekanan.

Malah, pelakon drama Asalkan Dia Bahagia dan The Gadis itu tidak pernah hidup kesunyian.

“Saya selesa hidup sendirian. Saya boleh fokus dengan kerjaya di samping membesarkan dua cahaya mata. Walaupun ramai beranggapan hidup saya sunyi tanpa suami, namun hakikatnya, saya tidak sempat sunyi.

“Bohonglah jika dikatakan tiada lelaki cuba mendekati, tetapi saya banyak menolak. Saya tidak bersedia untuk menerima kehadiran lelaki dalam hidup.

“Bukanlah serik, tetapi saya lebih selesa kehidupan bebas yang dilalui. Jika berkahwin, seterusnya melahirkan anak, bagaimana saya mahu fokus terhadap kerjaya lakonan yang baru kembali semula,” luahnya.

Andai ditakdirkan jodoh kembali bertandang, Fatin menekankan, dia mendambakan lelaki yang bakal menjadi teman sehidup sematinya bukanlah seorang yang berkira.

“Jika ada lelaki yang ingin menjadikan saya calon isteri, dia perlu menepati ciri-ciri diharapkan. Paling penting, bukan lelaki yang kedekut dengan isteri.

“Kalau terlalu berkira, maknanya ‘good bye’. Saya juga bukannya wanita materialistik.

“Apa yang saya harapkan adalah limpahan kasih sayang daripada seorang suami,” ungkap Fatin menterjemahkan isi hatinya.

Menyorot semula perjalanan kerjaya, nyalaan sumbu kerjaya seninya bernafas melalui kontroversi. Pelbagai kisah panas melingkari hidupnya sehinggalah kisah sensasi lebih kerap diperkatakan berbanding lakonan.

Bagaimanapun, Fatin dilihat semakin aktif dan banyak membintangi drama dan filem hebat, sekali gus sering menjadi pilihan pengarah berkaliber.

Siapa sangka, filem Showtime 1958 arahan Anwardi Jamil menyaksikannya bergandingan dengan aktor, Shah Iskandar bukan sahaja mendapat perhatian antarabangsa.

Malah, Anwardi dipilih sebagai Pengarah Terbaik Asia dan Sinematografi Terbaik untuk Filem Cereka dalam Asian Cinematography Awards 2021 yang berlangsung di Manila, Filipina pada Mei lalu.

Mengulasnya, Fatin berkata, status isteri dan ibu menyebabkannya terpaksa berkorban dan melupakan dunia lakonan buat seketika, beberapa tahun lalu.

“Saya akui, terpaksa membataskan kerjaya lakonan demi tumpuan kepada keluarga menerusi perkahwinan lalu.

“Namun, saya kembali fokus dalam lakonan selepas bercerai. Saya bersyukur mendapat banyak peluang termasuk bekerja dengan ramai pengarah hebat.

“Saya teruja apabila mendapat tahu filem Showtime 1958 mendapat pengiktirafan di peringkat antarabangsa, meskipun belum ditayangkan berikutan pawagam tidak dibuka disebabkan p4ndemik COV1D-19.

“Rasa kecewa tentulah ada, tetapi saya reda situasi pandemik yang tidak mengizinkan pawagam beroperasi,” ujarnya.

Bercerita watak Rosnani, Fatin berkata, dia berdepan cabaran besar membawa karakter bintang legenda yang dihormati.

“Apabila diberitahu membawakan watak Datuk Rosnani Jamil, apa yang terlintas dalam fikiran, ini adalah ibu kepada pengarah filem ini.

“Bukan mudah membawakan watak ikonik masih hidup. Saya rasa seperti mahu balik ke rumah akibat ketakutan apabila Rosnani atau Mak Nani datang ke lokasi penggambaran.

“Bagaimanapun, Mak Nani sangat baik dan banyak memberi tunjuk ajar. Cabaran lain, perlu berbahasa baku sepanjang penggambaran dan mengenakan korset.

“Tersiksa kerana badan saya agak berisi dan perlu memakai korset dari awal pagi hingga lewat dinihari,” cerita Fatin.

Terdahulu, Fatin bercerai dengan bekas suami, Adam Shahz pada Mei 2017 selepas empat tahun mendirikan rumah tangga.

Hasil perkongsian hidup, mereka dikurniakan sepasang cahaya mata Adam Aisy Arrian, 8, dan Ivy Herra Sophia, 6.

Selain filem Showtime 1958, sebuah lagi filem lakonan Fatin yang masih belum ditayangkan adalah bergenre seram berjudul Bisikan. 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : https://hiburan.cari.com.my/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Fatin Afeefa Harap Dapat Suami Yang Tak Kedekut Dengan Isteri, -“Andai Jodoh Sudah Tiba..”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*