“Kalau dia 4nti v4ksin, saya h4rap…” Baru Je Fauziah Nawi Kata Tak Puas Hati, Sekali Ini Pula Komen Padu Rosyam Nor

LU4HAN rasa Fauziah Nawi mengenai tind4kan seorang penerbit dan pengurus produksi mengambil pelakon belum lengkap v4ksinasi untuk memulakan penggambaran menjadi topik perbualan h4ngat dalam kalangan penggiat seni.

Dalam hal ini pelakon dan penerbit terkenal, Datuk Rosyam Nor berkata, anak seni haruslah mempunyai sikap bertanggungjawab serta patuh dengan syarat yang ditetapkan kerajaan sebelum memasuki set penggambaran.

Justeru itu, Rosyam berpandangan mereka yang engg4n menerima sunt1kan v4ksin digesa menolak tawaran berkenaan bagi memastikan kelonggaran diberi tidak ditarik semula.

“Kalau dia tak nak v4ksin atau 4nti v4ksin, saya h4rap mereka tarik d1ri… jangan menyusahkan orang lain sebab semua orang nak bekerja.

“Kita tak m4rah kalau dia tak nak v4ksin… tapi jangan susahkan orang lain, kita semua dalam industri ni mahu bekerja dengan happy.

penggambaran drama 1

Penggiat seni digesa patuh SOP dan jangan salah guna kelonggaran diberi kerajaan.

“Ramai berdepan masalah kehidupan dan kesusahan sepanjang pandemik, bila ada peluang untuk jana semula ekonomi saya berh4rap semua orang patuh, kita semua kena bersama-sama bantu mengekang penul4ran v1rus ini,” katanya kepada mStar.

Rosyam ditemui semasa sidang media TV9 Janji Happy yang diadakan secara maya pada Khamis.

Menerusi laporan mStar pada Rabu lalu, Fauziah Nawi meluahkan kebimb4ngan jika kelonggaran yang diberikan kepada industri kreatif ditarik jika pihak Kementerian Kesihatan Malaysia, Majlis Keselamatan Negara dan Perbadanan Kemajuan Filem Nasional Malaysia (Finas) mengetahui ada penggiat seni mengabaikan pematuhan prosedur operasi standard(SOP).

Alhamdulillah saya diberi kepercayaan mengendalikan Sembang Viral, sebuah program baharu di TV9!

DATUK ROSYAM NOR

PELAKON/ PENGACARA

Sebelum itu, kerajaan melalui Pelan Pemulihan Negara (PPN) bersetuju melonggarkan SOP Fasa 1 bagi industri kreatif berkuatkuasa Khamis.

Persetujuan untuk memberi kelonggaran berkenaan adalah tertakluk kepada syarat SOP yang diluluskan oleh MKN termasuk hanya kepada penggiat dan pekerja yang sudah menerima dua dos lengkap vaksin cov1d-19 serta kapasiti ruang premis yang dibenarkan.

1su vaksin dalam kalangan selebriti dan penggiat seni terus menjadi topik perbualan h4ngat kerana ada segelintir mereka l4ntang memberikan pendapat dan enggan menerima sunt1kan berkenaan.

sembang viral

Rosyam Nor (tengah) bersama barisan selebriti ‘Rakan TV9’.

Berkongsi mengenai perkembangan seni, Rosyam diberi kepercayaan mengendalikan program kapsul bual bicara Sembang Viral setiap hari pukul 7.30 Malam di TV9.

Selain Rosyam, program berdurasi 10 minit ini turut dihoskan oleh pengacara terkenal, Ahmad Fedtri Yahya.

“Alhamdulillah saya diberi kepercayaan mengendalikan Sembang Viral, sebuah program baharu di TV9. Dalam program ini kita akan membincangkan isu-isu yang dikongsi netizen di laman sosial.

“Kita akan ada ahli panel jemputan dan minta pandangan mereka dari sudut perspektif Islam. Rancangan ini sangat santai dan terus fokus kepada isu yang dibincangkan.

“Saya selaku hos akan bertanyakan soalan sebagai netizen dan panel akan menjawab setiap topik yang diutar4kan. Program ini sesuai ditonton oleh segenap lapisan usia,” ujarnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : mstar

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kalau dia 4nti v4ksin, saya h4rap…” Baru Je Fauziah Nawi Kata Tak Puas Hati, Sekali Ini Pula Komen Padu Rosyam Nor"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*