”Siapa kata poIigami tidak boleh bahagia?” -Ini 5 Selebriti Yang BerpoIigami Dan Kekal Bahagia Hingga Kini

Kalau bercakap pasal bermadu, kaum hawalah yang pastinya akan merasa res4h gelis4h bukan? Tak ramai sebenarnya kaum hawa yang sanggup untuk berkongsi kasih dengan wanita lain. Tapi ada juga sebilangan wanita yang bukan sahaja sanggup bermadu bahkan merel4kan dengan hati yang terbuka malahan ramai juga yang kekal bahagia bersama dengan konsep hidup bermadu.

Anda mesti nak tahu, siapakah mereka yang merelakan payung emas buat kekasih hati sehidup sem4ti yang mereka sayangi untuk berpoligami. Jom kita tengok!

Salih Yaacob

via hmetro.com.my

Sepanjang hidupnya, pengacara veteran ini mempunyai 4 orang isteri. Isteri pertamanya, Norlizah Mamat, isteri kedua, Noraha Hamat, isteri ketiga, Nor Farawahida Sulaiman dan isteri keempatnya Samihah Syeikh Ali. Daripada semua perkahwinan tersebut, Salih Yaccob telah dikurniakan 13 orang cahaya mata dan 6 orang cucu. Namun pada pertengahan 2015, dia telah bercer4i dengan isteri keduanya selepas 23 tahun hidup bersama sebagai suami isteri. Kehidupan kesemua isterinya macam adik beradik dan mereka nampak bahagia bersama.

Asyraf Muslim

via bharian.com.my

Asyraf Muslim berkahwin dengan isteri pertamanya, Nor Dayana Lokman, di tanah suci Mekah pada 2011. Kemudian, pada 2013 pula industri hiburan telah dikejutkan dengan berita Asyraf Muslim yang mendirikan masjid buat kali kedua dengan Wan Sakinah Ahmad Saburi. Walaupun dikrit1k hebat pada ketika itu, kini kisah mereka sudah diterima ramai dan hasil kedua-dua perkahwinan tersebut, Asyraf Muslim dikurniakan 4 orang cahaya mata.

Rahim Sepahtu

via IG

Rahim sudah pun beristeri dua sejak tahun 2015 lagi. Pada mulanya, isteri pertama Rahim iaitu Norazlin Abdullah, tidak dapat menerima kenyataan bahawa dia telah dimadukan sehingga dia telah mengurungkan dirinya di bilik selama 2 minggu. Tetapi, setelah Rahim telah berjaya memulihkan em0sinya dan dia melihat kesungguhan Rahim yang berjaya untuk memberikannya semangat baru, secara tidak langsung, perasaan sayang pada suaminya itu kembali pvlih dan akhirnya dia redha dengan ketentuan takdir.

Pada tahun 2016, Rahim telah berkahwin dengan isteri keduanya , Lily dan pada mulanya perkahwinan tersebut telah dirahsiakan selama setahun sehingga penghujung tahun tersebut, segalanya telah terb0ngkar. Hasil perkahwinan dari kedua-dua perkahwinannya, Rahim telah dikurniakan 5 orang cahaya mata.

Amar Asyraf

via mstar.com.my

Amar Asyraf adalah salah seorang pelakon dalam drama ‘Setia Hujung Nyawa‘. Amar telah mempunyai 2 isteri iaitu Arna Salleh dan Vivy Jeffry. Pada tahun 2019, identiti isteri kedua Amar telah menjadi bualan h4ngat para netizen. Kata isterinya, dia hanya menyimpan r4hsia rumahtangga mereka bagi menjaga nama baik suaminya. Tetapi segalanya telah terbongkar apabila ada pula wanita ketiga yang telah membuat pengakuan tentang status peribadinya bersama Amar. Disebabkan kejadian itu, Vivy telah tampil untuk menceritakan segala-galanya dan hubungna mereka berdua juga dipersetujui oleh isteri pertama Amar. Dalam perkahwinan ini, Amar telah dikurniakan dengan tiga orang zuriat.

Zarina Zainuddin

vai Rotikaya.Com

Zarina Zainuddin telah bergelar isteri kepada suaminya Datuk Seri Dr. Abdul Raihan Wan Jaafar ketika usianya 22 tahun. Ibu kepada 4 orang cahaya mata ini mended4hkan bahawa pada mulanya, dia sendiri yang datang kepada madunya bagi meminta restu untuk bermadu. Walaupun usia perkahwinan mereka sudah lebih 25 tahun, namun hubungan Zarina Zainuddin dan madunya tetap dalam keadaan baik. Mereka juga berjiran kerana tinggal sebelah menyebelah, selalu masak dan berniaga bersama.

Hidup bermadu tidak semestinya sentiasa p4hit, jika mengikut jalan yang betul, hempedu yang p4hit pun boleh jadi manis seperti madu. Yang penting, si suami haruslah bersikap adil dalam melayari bahtera kehidupan dan hidup dengan konsep berp0ligami. Semoga mereka kekal bahagia selamanya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : www.malaysiatimes.news

Apa komen anda?

Be the first to comment on "”Siapa kata poIigami tidak boleh bahagia?” -Ini 5 Selebriti Yang BerpoIigami Dan Kekal Bahagia Hingga Kini"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*