TMJ Ded4h Akhyar Rashid Pernah Lewat Ke Latihan Bola, Did3nda RM15,000

Tunku Mahkota Johor, Tunku Ismail Sultan Ibrahim menetapkan undang-undang dan polisi yang tegas terhadap pasukan bola sepak miliknya Johor Darul Ta’zim (JDT) agar mereka sentiasa beretika serta berdisplin.

Memetik laporan video Astro Arena menerusi rancangan Bola@Mamak Istimewa bersama TMJ, beliau memaklumkan d3nda yang dikenakan bagi setiap kesalahan mencecah sehingga puluhan ribu ringgit.

Turut bersama TMJ sebagai tetamu jemputan adalah pemain JDT, Safiq Rahim.

Kesalahan ini termasukkan penyalahgunaan media sosial oleh pemain dan isteri pemain serta lewat hadir ke latiham bola.

“Tatatertib di sini pun, macam contoh kalau awak salah guna sosial media, d3nda RM40 ribu. Yes, RM40 ribu dalam kontrak. Kalau awak salah gunakan social media, kalau awak salah etika kerja. Kita ada etika dan awak akan did3nda.

“Kalau training lewat ke, macam contoh datang lewat training d3nda RM15 ribu. So takde main-main dalam cerita JDT dan player pernah tak silap saya Akhyar Rashid pernah lambat sekali, kena bayar d3nda.

“Bila bini salah guna social media pun saya d3nda player. Kalau bini dia tak boleh kawal, salah gunakan social media, yang boleh mencemarkan nama kelab ataupun apa-apa, player masih kena d3nda. Ini undang-undang dan polisi kelab.

“Kalau gaji tak cukup, hutang. Jurulatih lambat pun kena d3nda. Jurulatih kena ada dua jam sebelum training.

Malah Safiq sendiri mengakui dia pernah datang lewat ke sesi latihan dan terpaksa membayar d3nda sebanyak RM15,000.

“Siapa suruh kau datang lambat,” balas TMJ kepada Safiq.

Sementara itu di ruangan komen, ramai wargamaya bersetuju dengan adanya displin dan polisi yang ketat, ia dapat membentuk diri serta sahsiah pemain terbaik.

Baru pemain ada disiplin. Sebelum sign kontrak kena baca dan fahami betul-betul polisi kelab,” sokong seorang wargamaya.

Betul dah cara latihan tepati masa begini. Penat-penat training sampai 4 tahun sekali dapat DNS macam Ziyad haritu, tak seronok kita tengok,” komen seorang wargamaya.

Haha patutlah Aidil tak pernah cakap satu hal tentang ex wife pun dekat social media. 40k boleh bagi makan 2 tahun,” usik seorang wargamaya.

Nak berjaya kena ada disiplin. D3nda kalau langgar disiplin pemain dalam kelab bolasepak perlu tinggi. Taknak d3nda setakat RM1000. Itu celah gigi nak bayar bagi mereka. Biar maksimum supaya pemain lebih takut dan tidak berani l4nggar disiplin. Jangan dimanjakan pemain yang langgar,” tulis seorang wargamaya.

Kereta dah laju, sport turbo bagai. Tapi lambat jugak, memang patut kena d3nda,” ujar seorang wargamaya lagi.

Komen Netizen:

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : Gempak

Apa komen anda?

Be the first to comment on "TMJ Ded4h Akhyar Rashid Pernah Lewat Ke Latihan Bola, Did3nda RM15,000"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*