Sangat Lic1k, Kelirvkan Pihak Berkuasa, Nur Sajat Kini Dikenali Sebagai Bella

Sajat kini menggunakan nama samaran terbaharu.

Siapa sangka, usahawan sensasi Nur Sajat atau nama sebenarnya , Muhammad Sajjad Kamaruz Zaman, 36, kini menjadi orang dikehend4ki P0lis Diraja Malaysia (PDRM).

Sajat Kini Dikenali Sebagai Bella

Pada Isnin, portal akhbar Harian Metro melap0rkan pelbagai taktik yang telah digunakan oleh Sajad bagi cuba mel0loskan dirinya ke Bangkok, Thailand.

Selain mengenakan purdah di sempadan negara, Sajad juga menaiki gerabak keretapi barang sebelum dijemput oleh seorang lelaki di sana. Pended4han itu dibuat olehnya selepas dit4han dan disi4sat oleh pihak Imigresen Thailand.

Terbaru, sumber yang sama mendakwa Sajat kini menggunakan nama samaran terbaharu yang kini dikenali sebagai Bella. Difahamkan, nama tersebut turut terkenal di kalangan rakan-rakannya yang berperwatakan sama seperti Sajat.

“Dia naik ‘t0cang’ juga sebab dibantu negara tertentu dan pihak UNHCR di Thailand. Biarpun dalam pr0ses pemantauan pihak imigresen negara itu yang mana dia perlu melap0rkan diri setiap 14 hari, tetapi Nur Sajat dilaporkan aktif beraktiviti di negara itu selepas dibebaskan dari tah4nan.

“Kebanyakan aktiviti dilakukannya di dalam kond0minium mewah itu. Sesekali kita dapat laporan Nur Sajat keluar bersama rakan-rakan yang membantu dan melindunginya,” kata sumber kepada portal tersebu

Pembantu Sajat Kelirukan Pihak Berkuasa

Mengenai hantarannya sebelum ini kononnya berada di Johor Bahru seperti yang dilaporkan Murai.my, sumber turut menyatakan Sajat menggunakan khidmat pembantunya di Malaysia untuk mengelirukan pihak berkuasa yang memburvnya selepas gagal hadlr ke mahk4mah di Shah Alam, Selangor.

“Dia gunakan pembantu untuk muat naik statusnya di Instagram konon ada di Danga Bay, Johor pada 28 Ogos lalu.

“Dia sangat licik, perkongsiannya itu kemudian dipetik portal media. Kita percaya itu hanya tindakannya untuk mencabar pihak berkuasa negara ini kerana kita sudah dapat maklumat dia lol0s ke Thailand pada awal Mac lalu,” katanya lagi

Untuk rekod, tumpuan diberikan terhadap berita penangkapan Sajat di Thailand pada 8 September lalu.

Bagaimanapun, dia dibebaskan pada 10 September dengan jaminan AS$2,000 (RM8,343) yang dibuat seorang warga tempatan dikenali sebagai Misha.

Pelantun Makhluk Pengg0da itu juga dikatakan mempunyai pelarian Suruhanjaya Tinggi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu Bagi Pel4rian (UNHCR) yang dikeluarkan ibu pejabat badan itu di Bangkok.

Susulan itu, Sajat memohon untuk berpindah ke Australia dengan alasan dibvru pihak berkuasa Malaysia dan divgut bunvh kerana umum keluar daripada Islam.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : https://livenewszone.com/

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Sangat Lic1k, Kelirvkan Pihak Berkuasa, Nur Sajat Kini Dikenali Sebagai Bella"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*