“Tangmo Akan Disimpan 30Hari Lagi..” Akhlrnya Individu Orang Yang Pertama Menemui Tangmo Disungai ‘B0ngkar’ Sesuatu

UPACARA pembakaran ma, yat aktres Tangmo Nida ditunda secara rasmi.Penundaan itu disebabkan ibunya, Panida mendesak f0rensik memindahkan ma:yat Tangmo ke Institut Pusat Ilmu F0rensik Kementerian Kehakiman.Perkara itu dimaklumkan oleh peguam keluarga Tangmo, Kritsana Sriboonpimsuay pada Sabtu.

“Saya telah menyerahkan d0kumen kepada penyelidik di Ibu Pejabat Polls Daerah 1, meminta mereka untuk membekukan tvbuh sebelum memindahkan ma, yat ke Institut Pusat Ilmu F0rensik,”

“Keluarga Tangmo yakln terdapat lvka pada tubuh Tangmo dan ingin mengetahui pvnca kematlan,” katanya.

Upacara memberi penghormatan terakhlr kepada Tangmo Nida. Sebelum itu, upacara memberi penghormatan terakhlr buat aktres itu diadakan di GerejaLiberty Bangkok pada Jumaat hingga Ahad.

Justeru, Kritsana berkata, permintaan untuk bedahSlasat kedua itu secara tldak langsung upacara pembkaran yang sepatutnya berlangsung Isnin ditvnda sehingga selesai. Polls masih meneruskan slasatan dan memeriksa bukti baharu yang mungkin bertentangan dengan laporan awal mereka bahawa kematlan adalah kemlangan.

BedahSlasat semula ma, yat Tangmo diutarakan oleh aktor dan petugas penyelamat bernama Ekkapun. Ekkapun merupakan orang pertama yang melihat Tangmo sejurus dikeluarkan dari sungai.

Menurutnya, wajah aktres itu seperti terkena pvkulan benda keras, ada lvka di mata kanan dan beberapa gigiPatah. Untuk rekod ma, yat Tangmo ditemui selepas tiga hari terjatuh dari sebuah bot di Sungai Chao Phraya.

Pelbagai spekulasi timbul berkaitan pvnca kematlan namun sebelum ini pihak polls telahpun menjelaskan Tangmo menlnggalDunia akibat lepas kerana terdapat ksan lumpur pada paru-paru.

Sumber : Mstar

Polls telah memperoleh rakaman yang dilaporkan menunjukkan seseorang berdiri dan duduk di belakang bot laju dipandu di sepanjang Sungai Chao Phraya sebelum pelakon TV Pattarathida “Tangmo” Patcharaveerapong terjatuh ke laut bulan lepas.

Bagaimanapun, polls tldak akan menyatakan sama ada orang yang dilihat dalam rakaman itu adalah pelakon, sambil menambah slasatan lanjut diperlukan. Pol Lt Jen JirapatPhumuchit, pesuruhjaya Wilayah Polls Wilayah 1, berkata semalam bahawa penylasat telah memperoleh “buktl baharu” daripada video CCTV yang diambil dari bangunan tepi sungai Chao Phraya.

Beliau berkata rakaman itu menunjukkan seseorang berdiri dan duduk di bahagian belakang bot laju pada 10.34 malam pada 24 Feb sebelum aktres itu terjatuh ke dalam sungai. “Bukti ini berguna kerana ia akan membantu penylasat mendapatkan lebih kejelasan mengenai k, es ini,” kata Lt Jen Jirapat. Beliau berkata polls akan meminta pakar dari rumah pengeluaran untuk membantu meningkatkan kejelasan rakaman dan memeriksa koordinat GPS bot laju.

Sementara itu, Pol Kol Songsak Raksaksakul, pengarah Institut Sains F0rensik Pusat Kementerian Kehakiman, berkata institut itu akan menubuhkan panel untuk menjalankan bedahSlasat kedua ma, yat Pattarathida, seperti yang diminta oleh ibunya, dan akan menjemput doktor dari institut lain untuk menyertainya. .

“Ma, yatnya akan disimpan di HospitalUniversiti Thammasat, dan pemeriksaan semula dijangka selesai dalam tempoh tldak kvrang daripada 30 hari,” kata Pol Col Songsak. Ma, yat aktres itu sepatutnya dibakar sekarang, tetapi pada hari Sabtu, ibunya memanggil penylasat untuk memindahkan ma, yat ke institut untuk pemeriksaan semula.

Khunying Dr Pornthip Rojanasunant, bekas pengarah Institut Sains Forensik Pusat, berkata di Facebook bahawa keluarga itu mungkin mempunyai peluang yang jarang untuk mengakses keputusan bedahSlasat. Beliau berkata ramai orang tersilap percaya bahawa hanya polls mempunyai akses kepada laporan ini.

Mengikut undang-undang, doktor f0rensik mempunyai kewajipan untuk mendedahkan kebenaran, tetapi memandangkan bedahSlasat di Thailand telah disepadukan ke dalam siasatan polls, proses itu mungkin tldak telus seperti yang sepatutnya, katanya. Beliau berkata Thailand harus menerima pakai ProtokolMinnesotaPBB, satu set garis panduan untuk Dr yang mengatakan bahawa Dr mesti berdikari.

Sumber : bangkokpost

Pihak kami tldak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini.

Pihak kami juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini.Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook TrexMedia

Sumber : transformasi

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Tangmo Akan Disimpan 30Hari Lagi..” Akhlrnya Individu Orang Yang Pertama Menemui Tangmo Disungai ‘B0ngkar’ Sesuatu"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*