Anak raih 5A UPSR bagi jambangan duit 10k, ini sebenarnya identiti Mak Ayah

Khamis lepas merupakan hari yang dinanti-nanti oleh setiap pelajar yang mengambil Ujian Penilaian Sekolah Rendah (UPSR). Keputusan yang keluar pada hari tersebut telah mencoretkan pelbagai kisah suka duka antara mereka.

Sebagai ibu bapa, sudah tentu ada sebahagian daripada mereka inginkan yang terbaik untuk anak-anak mereka. Oleh itu, ganjaran apabila memperoleh sesuatu kecemerlangan adalah sebagai motivasi kepada anak-anak untuk berusaha.

Bunga duit buat anak

Menerusi satu perkongsian daripada seorang pengguna Facebook yang mengusahakan perkhidmatan menggubah bunga dikenali sebagai Una Rushana, dia telah memuat naik sejambak bunga duit bernilai RM10,000 yang ditempah oleh pelanggannya.

Sejambak duit itu adalah hadiah yang diberikan oleh pemilik Cafe Adik Abang kepada anaknya, Muhammad Danish Haziq Bin Ihsan Fahmi yang berjaya memperoleh 5A dalam UPSR.

Sepuluh ribu cash dalam tangan

Anak lelaki kepada pasangan Ihsan Ishak dan Norashikin Pauzai ini mendapat keputusan yang cemerlang dan membanggakan telah mendapat RM10,000 tunai sebagai imbuhan kejayaannya.

Pasangan pengusaha kedai makan terkenal di Alor Setar ini turut mempunyai tiga orang anak lagi dan sememangnya dikenali oleh mereka yang menggemari lauk pauk yang pelbagai di sekitar Kedah.

Tudiaaaa 10k !

Sehubungan dengan itu, menerusi Facebook sumber, rata-rata netizen telah meninggalkan komen yang pelbagai diatas perkongsian menarik tersebut.

Pada awalnya, mereka berasa terkejut dengan jumlah yang diterima sebagai hadiah atas kecemerlangan pelajar tersebut. Namun, masih ada yang meninggalkan komen bahawa perkara tersebut adalah rezeki kerana ibu dan bapanya berkemampuan dan membantu menjadi motivasi kepada anaknya untuk terus berjaya.

Alhamdulillah, tahniah dik

Full pakage, segak & pandai

Murah rezeki mak bapaknya

Membesar jadi anak yang baik dikk

Sumber : Una Rushana

Apa komen anda?