“RM82,000 les4p kena t1pu!” – Ifa Raziah

PENYANYI, pelakon dan pengacara, Ifa Raziah menerusi Facebook dan Instagramnya berkongsi mengenai pen1puan dilakukan oleh salah satu stokis produk jualannya di Terengganu.

Menurut Ifa, dia kervgian RM82,000 akibat pen1puan yang dibuat seorang wanita menggunakan bvkti transaksi pembelian didakwa p4lsu.

“Saya dah buat laporan polis dan setakat ini, jumlah kerug1an mencecah RM82,000. Dia (wanita itu) tahu bahawa pihak kami di ibu pejabat akan membuat lap0ran polis, namun nampaknya dia tidak berasa tergvgat.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Busy… Show Time 🎤💃 Opening Ceremony @bqueenbeautyspa . . Makeup by @ayum_primadona @ayum_primadona_2 . . #ifaraziah #pukpukpukk #solidmolid #solidberry #solidmolidbyifaraziah #stokistwanted #agentwanted #kuruscantiklentik #malaysiaonlineshop #onlineshopping #missdiva2020 #viral#lebihvogue#ShoppeeMY #lebihhavoc #pastimantap #ceo #missdiva #starlela#starvendors #starvendorsmegarayafest2020

A post shared by 👑 IFA RAZIAH (@ifa_raziah) on

“Satu lagi pen1puan yang dilakukan, apabila menggelar diri sebagai doktor walaupun sebenarnya dia adalah jururawat. Bukan jenama saya saja yang terkena, khabarnya ada beberapa jenama kecantikan lain turut menjadi mangs4,” katanya kepada Harian Metro.

Dalam laporannya, Ifa berkata suaminya adalah orang pertama yang sedar mengenai pen1puan itu.

“Dia memberikan gambar transaksi resit p4lsu kepada suami saya untuk mendapatkan barangan kecantikan milik jenama SolidMolid. Suami saya kemudiannya mengenal pasti ada pen1puan selepas melihat transaksi dalam akaun, tetapi tiada wang masuk daripadanya.

“Individu itu sudah mengambil barangan kecantikan saya sejak Februari lalu dan selepas semakan dibuat, sebanyak 28 transaksi diberikannya adalah palsu,” katanya.

Ifa membuat laporan polis di Ibu Pejabat Polis Daerah Sentul pada 21 Februari lalu dan kini masih menunggu keputusan siasatan daripada pihak polis.

Terbaru, Ifa melancarkan muzik video lagunya berjudul Miss Diva hasil ciptaan gabungankomposer Malaysia dan Indonesia, Hafiz Hamidun bersama Ressa Herlambang.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: HM

Apa komen anda?