Ahli Dunia Terkejuut. Ini yg berlaku kepada Warga Mvslim Uyghvr Ketika Virvs C0rona

NKRIKU – Hanny Kristianto, dari mualaf Center Indonesia menyampaikan kabar yang terbaru dari Xinjian China bahwa informasi yang dia dapati dari xinjiang ini sangat mengejuutkan ahli-ahli kesihatan yang ada di Dunia. Katanya, tidak satupun warga muslim Uyghur yang telah tertul4r virvs Cor0na.

Kemungkinan hal tersebut disebabkan oleh gaya hidup dari warga muslim Uyghur yang bersih dan senantiasa mencuci tangan, wajah dan kaki seperti berwudhu yang telah dianjurkan oleh ahli kesehatan dunia.

Tim dai dari Indonesia yang berhasil masuk ke Xinjiang dan berjumpa saudara muslim Uighur, formasi1.official dan ayogerakbareng menyalurkan bantuan langsung ke saudara muslim Uyghur di Xinjiang.

Hingga detik ini tak ada satupun saudara kita Muslim Uighur yang ada di Xinjiang yang terjangk1t v1rus Cor0na yang telah menjangk1ti 200 an orang semuanya orang Han (Komunis China).

“Mari baca doa ini dengan iman.. اللَّهُمَّ إِنِّي أَعُوذُ بِكَ مِنَ البَرَصِ ، وَالجُنُونِ ، والجُذَامِ ، وَسَيِّيءِ الأسْقَامِ

“Ya Allah, Aku berlindung kepada-Mu dari peny4kit be4ng, gil4, lepr4 dan keburvkan segala macam peny4kit. (HR. Abu Dawud).”

Akhirnya karena virvs Corona, yang dulunya komunis China melar4ng hijab dan niqab, pada hari ini mereka yang tidak ingin mengenakan hijab dan niqab akhirnya memakainya.

Situasi yang berlaku pada kaum Muslim Uighur telah dikategorikan sebagai pelangg4ran hak asasi manusia terbvruk sejak Per4ng Dunia II.

Untuk rekod, lebih daripada satu juta kaum Muslim Uighur telah ditah4n di penj4ra yang dibina khas di wilayah utara-barat Xinjiang, China.

Sehingga hari ini, kerajaan China dengan tegas menafikan dakwaan dunia tentang peni1ndasan kaum yang berlaku di sana. Malah mereka menggunakan alasan bahawa ia adalah kem pendidikan bagi mela4wan ekstre3misme.

Namun melalui satu laporan khas yang dib0ngkarkan oleh beberapa media antarabangsa di bawah rujukan dokumen sulit bertajuk ‘China Cable’ menceritakan kisah yang sangat berbeza.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen  Jangan Lupa Share Ya. Terima Kasih

Sumber : kl virl via musangviral

Apa komen anda?