Berbelas Anak Tak Sekolah Tinggal Dengan Atuk Yang S4kit, Netizen Persoalkan Kebajikan Keluarga Ini

Siapa yang tidak kenal seorang insan yang berhati mulia, seorang mualaf yang cekal memberi pertolongan kepada semua orang tidak kenal usia malah bangsa dan agama, Ustaz Ebit Lew.

Melalui perkongsiannya di laman Facebook rasminya, beliau berkongsi kisah yang paling menyayat hati semua orang dimana seorang atuk yang uzvr terpaksa menjaga beberapa orang cucu yang masih kecil tinggal bersamanya. Hanya Allah saja dapat balas baik budi hati Ustaz Ebit dan insan-insan disampingnya.

Hari ini saya dah tak boleh tahan menangi1s jer

Menangi1s akhirnya sampai Alor Setar. Dah tak boleh tahan hati ini. Berbelas anak-anak duduk dengan atok strok. B4u dan kot0r sangat. Anak-anak tak sekolah. Orang Malaysia. Tengok ic semua tadi. Orang sini juga. Sedih hati ini. Tolonglah ya Allah. Bertahun dah begini..hari ini saya dah tak boleh tahan menangis jer.

Adik ni kata dia nak sekolah. Dia nak solat. Kadang-kadang solat dekat rumah kawan. Menangis tadi adik ni. Saya tanya pakcik takde orang nak bawa pindah ke. Ramai ada datang cakap nak tolong. Belum rezeki kami. Takperlah ustaz. Sedih mereka berlari kenal saya..

Anak anak minta Ustaz Ebit Lew Jadi Ayah angkat

Saya bawa pakcik pindah yer. Nak. Anak-anak bersorak nak pindah. Ustaz, boleh tak ustaz ajar kami jadi baik. Sedih sangat rasa. Boleh ustaz jadi ayah angkat kita orang. Lagi sedi1h dengar.

Saya dah call 4 rumah dan pergi tengok. Tapi ramai ri1sau dengar keluarga tu besar. Yerlah saya faham. Hati saya sedi1h sangat.Saya tengah pusing cari rumah untuk mereka di Alor Setar ini.

Siapa ada rumah nak bagi sewa saya akan bayarkan sewa tu selagi saya hidup insyaAllah dan selagi mereka sesuai disitu. Bantu saya tengah menangi1s ni. Saya takkan balik selagi tak bawa mereka pindah ke rumah baru. Pohon doakan dari jauh.

Ya Allah maafkanlah diriku ini. Jangan salahkan sesiapa. Saya yang salah. Ceramah sana sini baru hari ini saya tahu. Maafkan saya pakcik. Maafkan saya adik-adik semua.

Pertubuhan Kasih Umat Malaysia
cimb 8603546376

Penjelasan dari pihak berwajib

           

Harap hal ini sudah jelas buat warganet. Apapun, kita doakan agar ustaz dan atuk ini dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki.Semoga Allah permudahkan urusan keluarga ini.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: Ustaz Ebit Lew via Siakap keli via rimbara

Apa komen anda?