“Dia Telefon Saya Tadi Dan Menangis”- Beberapa Jam Selepas Isteri MeninggI,Amyza Kongsi Perbualan Antara Dia Dan Ahmad Tarmimi Buat Ramai Sebak

Berita pemerg1ian isteri pelakon veteran terkenal, Datuk Ahmad Tarmimi Siregar telah mengejuutkan bukan sahaja ahli keluarga terdekat, tetapi juga rakan-rakan dalam industri hiburan.

Rata-rata orang industri seni huburan mengenali almarhumah Datin Zulhaila Siregar Sulaiman, 64, yang meninggI dnia kira-kira jam 2 pagi semalam (Jumaat).

Ini kerana arwh merupakan penerbit bersama filem Belukar lakonan Bront Palarae, Daphene Iking dan ramai lagi. Arwh juga pernah membintangi filem Sepi pada 2008.

Ahmad Tarmimi dalam pada itu turut berkongsi detik akhir arwh yang mana sempat memberitahu mahu memeluk anak bongsu yang baru pulang dari kerja.

Sesungguhnya pemergian isteri tercinta begitu dirasai apatah lagi beliau gigih menjaga isterinya selepas kesihatan arwh merosot sejak tiga tahun lalu.

Apatah lagi pemergian di hari Jumaat, penghulu segala hari dan di bulan ramadan, sebaik-baik bulan.

Ahmad Tarmimi telefon Amyza

Pelakon Amyzaa Aznan turut berkongsi Ahmad Tarmimi yang sudah dianggap seperti ‘abah’ menghubunginya beberapa jam selepas pemergian isterinya.

” He called me just now..and he cried (dia telefon saya tadi dan menangis).

” Abah..you have us, your shoulder to cry on..(Abah, bahu kami ada untuk kamu menumpahkan air mata)

” Mashallah, almarhumah dijemput di bulan mulia, di hari jumaat yang mulia, pertengahan ramadhan yang sangat besar balasannya. InsyaAllah

” Tambahan pula, jika seseorang itu ditakdirkan oleh Allah SWT bahawa ajaInya pada bulan Ramadhan atau pada waktu-waktu mulia yang lain seperti hari Jumaat, atau pada tempat-tempat mulia yang lain seperti di Tanah Haram, maka ia boleh dikategorikan sebagai salah satu tanda husn al-khatimah (pengakhiran hidup yang baik).

” Selain itu, tugas kita sebagai seorang hamba adalah dengan sentiasa memperbanyakkan amalan soleh serta sentiasa beristiqamah mempersiapkan diri untuk bertemu Allah SWT pada bila-bila masa sahaja.

” Sifat Rahmat dan keampunan Allah SWT amat luas dan ia tidak terhad pada tempat atau waktu-waktu tertentu- alfathehah buat allahyarhamah DATIN ZULHAILA SIREGAR BINTI SULAIMAN” tulis Amyza.

Sementara itu, Datuk Ahmad Tarmimi yang dihubungi awal pagi semalam menceritakan punca pmergian arwh.

Menurutnya, sudah menjadi kebiasaan beliau untuk memeriksa keadaan isterinya setiap kali bangun solat tahajjud jam 2 pagi. Namun pada semalam, dia terlupa untuk melakukannya.

” Dalam jam 4 pagi baru saya periksa dan mendapati dia sudah tidak bergerak dan kaki pun sejuk.” kata Ahmad Tarmimi.

Ahmad Tarmimi ketika dihubungi berkata, kali terakhir dia bercakap dengan isterinya jam 11 malam tadi. Menurutnya lagi, allahyrhamah mengalami masalah pernafasan dan meninggI dnia di kediaman mereka di Bukit Bangsar, Kuala Lumpur.

” Kali terakhir saya bercakap dengannya sebelum tidur iaitu jam 11 malam.

” Saya sempat hantar video kepada ahli keluarga bagi memaklumkan keadaannya yang tidak berapa okay. Pernafasannya dan oksigen kurang bagus. Dia nampak penat sangat.

” Saya nak bawa dia ke hospital, tapi disebabkan peny4kit dialami membabitkan paru-paru ditambah pula musim COVlD-19, jadi saya fikir ia tidak sesuai. Tidak menjangka pula dia sudah mahu pergi,” akhirinya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Sumber: TRANSFORMASI.HOST

Apa komen anda?