Kesian pada adik kecil ini selepas dia dijadikan bahan ketawa bersama maknya di media sosial

SED1H sangat bila banyak page-page yg famous (tak perlu sebut) yang P3RLI dan MENG4NJING bekal makanan adik ni. Maka ramailah yang komen penambah perasa. Netizen berduyun-duyun gel4k sak4i katanya…

‘mokmung dakyohla sungguh sangat’
‘macamla anak pergi sekolah tak balik ‘
‘macam dia je ada mangkuk tingkat’
‘riyak apa hari ini’
Dan macam-macam lagi.

Ya Allah Ya Robbi.. amende la masalah hati korang ni. Biarla dia, mak dia rajin mak dia penyayang. Bukan semua orang dapat rezeki makan air tangan ibu. Bagus apa bekal..bersih berkhasiat, jimat, makan pun puas hati.

Mak dia masak bukan mak dia suruh ko masak pun! Orang sekarang bergur4u tak ingat. Lupa batas-batas. Semua benda nak buat bahan gur4u sampai hilang ad4b, sampai lupa hormat orang lain.
Ei ger4m ar🤐

Astarghfirullahaladzim, Sebelum tidur..peringatan untuk kita semua… Firman ALLAH SWT:
“Wahai orang-orang yang beriman! Jgnlah ada suatu kaum yang mempermain-mainkan kaum yang lain, (kerana) boleh jadi kaum yang dipermaikan itu lebih baik daripada mereka, dan jangan pula ada golongan perempuan yang mempermain-mainkan perempuan yang lain,

… (kerana) boleh jadi perempuan (yang dipermainkan) itu lebih baik daripada mereka. Jgnlah kamu saling mencel4 satu sama lain, dan janganlah saling memanggil dengan gelaran-gelaran yang bur0k. Sebur0k-bur0k panggilan adalah (panggilan) yang burvk (jadi fas1k) setelah beriman. Dan barang siapa tidak bertaubat, maka mereka itulah orang-orang yang z4lim.” (Surah al-Hujurat, 11)

Tulisan asal; Tun Syary Hazwarni Mardiah
Kredit; My Pro Leaders

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

Sumber: https://mediabawang.net/ramai-gelak/

Apa komen anda?