Baru je Isa Khan suruh ” Get l0st” Sekali PoIis Keluar Kenyataan Ini Dan Mgkin Akn Buat Psngan Itu Trdiam

PoIis mengesahkan akan memanggil pasangan suami isteri selebriti untuk diambil keterangan selepas dikatakan pergi berbulan madu di Semporna, Sabah baru-baru ini.

Menurut Ketua PoIis Daerah Wangsa Maju, Superintendan Ashari Abu Samah, pada 20 Mac lalu, seorang lelaki berusia 27 tahun telah datang ke Balai PoIis Setapak kira-kira pukul 5 petang untuk memohon kebenaran melakukan perjalanan rentas negeri ke Sabah.

” Pemohon ada mengemukakan surat arahan menjalankan tugas oleh syarikat dan berdasarkan dokumen itu, pihak poIis meluluskan permohonan rentas negeri yang bermula pada 21 hingga 25 Mac ini.

” Bagaimanapun, gambar lelaki berkenaan bersama isterinya yang berusia 31 tahun telah tul4r di media sosial dan dikatakan pergi ke sana untuk berbulan madu di kawasan peranginan,”katanya menerusi satu kenyataan di sini hari ini.

Menurut Ashari, penul4ran gambar pasangan itu telah mengakibatkan orang ramai mempert1kaikan bagaimana mereka boleh mendapat kebenaran merentas negeri ke Sabah.

” Setakat ini pasangan tersebut masih berada di Sabah dan akan dipanggil untuk memberi keterangan kepada pihak poIis sebaik mereka kembali ke Semenanjung.

” Siasatan akan dijalankan secara terperinci berhubung dkwaan itu dan jika pasangan tersebut didapati memberikan keterangan paIsu untuk merentas negeri, tndakan akan diambil mengikut Sksyn 22(d) Akta Pencgahan Dan Pngawalan Pnyak1t Berjngk1t 1988 (Akta 342),” katanya.

Tambah beliau, orang ramai dinasihatkan supaya tidak mengambil kesempatan di atas budi bicara pihak poIis dalam memberikan kebenaran rentas negeri bagi urusan perniagaan, kerja atau pun kecem4san.

” Sekiranya terdapat sebarang pertanyaan atau maklumat, orang ramai diminta menghubungi Hotline PoIis Kuala Lumpur di talian 03-21159999, Ibu Pejabat PoIis Daerah (IPD) Wangsa Maju di talian 03-92899222 atau mana-mana balai polis berhampiran,” ujarnya.

Terdahulu, gambar pasangan itu yang baharu berkahwin pada 12 Mac lalu tular di media sosial dan menerima krit1kan daripada netizen yang mempersoalkan bagaimana mereka dapat merentas negeri ke Sabah untuk berbulan madu.

Isa Khan tukar IG kepada privasi

Dalam pada itu, Is khan telah menukar mode Ig beliau dari public kepada privasi. Sebelum itu dia sempat memuat naik status meng3cam media kerana salah lap0r mengenai dakw4an dia porgi honeymoon

Dua hari lalu, orang ramai hngat memperkatakan tentang vdeo yang dikongsikan pelakon Risteena dan suaminya Isa Khan menaiki bot ke sebuah pulau di Sabah.

Susulan itu ntizen telah menyuarakan kebmbangan berhubung perjalanan itu dan Risteena akhirnya tampil menjelaskan perkara sebenar.

Ujar Risteena atau Nur Risteena Munim Zainul Ilyas, 32, dia dan suaminya berkunjung ke negeri itu atas urusan kerja selepas mendapat kebenaran daripada pihak berkuasa.

” Kami di Sabah ada urusan kerja dan telah dapatkan surat merenta.s untuk tujuan kerja.

” Saya yakin pihak poIis lebih arif, jadi saya fikir tak perlu post tentang kerja di IG saya untuk puaskan hati semua orang,” katanya menerusi posting di Instagram pada Isnin.

Terdahulu mStar melaporkan mengenai pertikaian orang ramai di media sosial tentang tndakan Risteena dan suaminya Isa atau nama sebenarnya Mohammad Fara Aidid Ali Dad Khan, 28, bercuti dan menikmati bulan madu di Semporna, Sabah.

Sumber:k0smo

Apa komen anda?