“Nak Pakal Dult Untuk Raw@tan” Nabil Ded4h Klsah Sebenar Pakya Dig4m

 

Pengacara dan pelawak Nabil Ahmad, melahirkan rasa terkejut apabila diberitahu Pak Ya atau Ilya Buang Shaharum dikatakan digam Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA).

Tambahnya sebagai seorang yang tahu akan kondisi kesihatan Pak Ya dia berharap agar perkara ini tidak memberi kesan kepada sumber kewangan buat rakan pelawaknya itu.

“Saya agak terkesan jugakla sebab Pak Ya kencing manis. Saya pernah bertanya kenapa kembali aktif dalam bidang ini. Jawabnya ini sebagai sumber kewangan untuk merawati penyakit yang dihidapinya sekarang.

“Jadi bila tahu perkara ini saya turut berasa sedih. Sebab tentunya perkara ini memberi kesan kepada Pak Ya sendiri.

Berharap agar perkara ini dapat diselesaikan dengan baik. Kata Nabil mengenali Pak Ya dia cukup menghormati sikap mesra pelawak veteran itu.

“Saya memang berharap perkara ini dapat diselesaikan dengan baik sekaligus memberi peluang kepada Pak Ya untuk beraksi,”katanya.

Lihat video penuh dibawah:


Sementara itu akibat sekatan itu Pak Ya dilarang membuat kemunculan dalam dua episod sitkom Sepahtu Reunion Live 2020 yang bersiaran secara langsung di Royal Teater, Shah Alam sejak 17 Januari lalu.

Jom lihat apa kata netizen:

Kesian pak ya

Lain kali alert sensitivi1ti

“Janganlah buat saya begini” -Pak Ya

PELAWAK Ilya Buang Shaharum atau lebih dikenali Pak Ya terki1lan apabila namanya dikatakan dig4m Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA) hingga dila4rang membuat kemunculan dalam dua episod sitkom Sepahtu Reunion Live 2020 yang bersiaran secara langsung di Royal Teater, Shah Alam sejak 17 Januari lalu.

Sudah di Shah Alam

Pak Ya ketika dihubungi berkata, ketika menerima berita itu ketika sudah berada di Shah Alam untuk memulakan episod pertamanya, namun tidak menyangka pihak produksi memaklumkan perkara terbabit.

“Buat masa ini, saya tidak mahu memberikan sebarang kenyataan kerana pihak produksi sedang dalam perbincangan dengan MBSA supaya saya dibenarkan membuat persembahan di sana.

Mana S1ilap Saya

“Saya tidak tahu di mana s1ilap saya sehingga dig4m sebegini. Ini satu berita yang amat mengejutkan dan sedi1h. Saya harap ada berita baik yang bakal disampaikan pihak produksi. Kalau diikutkan esok ada rakaman Sepahtu Reunion Al Puasa, m4langnya saya masih tidak boleh membuat persembahan dan difahamkan rakaman itu dibat4lkan,” katanya.

Difahamkan, isu itu ada kena-mengena dengan dialog yang dilontarkan semasa bersaing di Maharaja Lawak Mega 2019 baru-baru ini bersama kumpulan Rare yang turut dianggotai Ajak Shiro dan Ropie yang dikatakan meny1indir kerajaan.

Pak Ya berharap isu itu tidak berlarutan kerana dia berulang alik dari Chemor, Perak ke Shah Alam demi kelangsungan hidup.

Jangan Buat Begini

“Janganlah buat saya begini. Kalau tiada kerja macam mana saya nak sara keluarga dan teruskan kehidupan. Saya sanggup berulang alik dari Chemor ke Shah Alam demi menghiburkan peminat dan kerjaya yang saya cintai ini.

“Saya harap apa yang berlaku ini ada jalan penyelesaian. Rindu sangat nak bersama dengan keluarga Sepahtu Reunion,” katanya.

Terdahulu, rata-rata peminat program itu tertanya-tanya mengenai ket1iadaan Pak Ya selama dua minggu program itu bersiaran.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: Lepat pisang

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Nak Pakal Dult Untuk Raw@tan” Nabil Ded4h Klsah Sebenar Pakya Dig4m"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*