“Kalau mula penggambaran saya tak balik dua hingga tiga bulan” – Niezam Zaidi tolak tawaran berlakon kerana mahu balik kampung

 

TIDAK mahu leka dengan kerjaya lakonan, pelakon Niezam Zaidi memberitahu dia menolak banyak tawaran drama semata-mata untuk meluangkan masa bersama keluarga di kampung.

Niezam berkata, dia tidak dapat memberi komitmen penggambaran yang terlalu lama kerana menjaga bapanya yang berusia 65 tahun.

“Saya tak pernah menghilangkan diri dari industri pun… mungkin sekarang ini lebih banyak menghabiskan masa dengan keluarga di kampung.

“Ayah saya kini sudah 65 tahun, kalau saya mula shooting selalunya saya takkan balik dua hingga tiga bulan.

Niezam membawa watak sebagai seorang pen4gih dadah dan p3r0gol.

“Saya akan terima kalau untuk filem atau telefilem kerana masa yang pendek dan saya boleh balik kampung selalu,” ujarnya kepada mStar.

Dalam pada itu, bercakap tentang filem terbaharunya M4M4, Niezam mend3dahkan, dia terp4ksa berdepan kehidupan yang tidak stabil gara-gara watak sebagai seorang p3r0gol.

Kata Niezam, watak Remy iaitu seorang p3r0gol dan pen4gih d4dah membuatkan dia terbawa-bawa pada kehidupan sebenar sehingga  menjadi hilang arah.

“Untuk pegang dan lakonkan watak ini sangat perit. Selepas habis shooting hampir seminggu saya tak keluar rumah.

“Jujur saya cakap, kita selamat hanya disebabkan agama Islam. Kalau tak ada iman, ya Allah, saya sampai terbawa-bawa karakter itu dalam kehidupan.

 

Jujur saya cakap, kita selamat hanya disebabkan agama Islam. Kalau kita tak ada iman, ya Allah, saya sampai terbawa-bawa karakter itu dalam kehidupan.

NIEZAM ZAIDI

PELAKON

“Saya jadi lost sampai tak tahu apa yang dah jadi dengan diri saya. Watak ini sangat berat untuk saya,” katanya.

Bercerita lanjut Niezam berkata, watak yang memerlukan dia berimej seperti seorang gengster turut membuatkan kanak-kanak berasa takut apabila melihatnya.

“Sepanjang saya melakonkan watak itu, saya jarang nak keluar rumah.

“Tapi bila sekali saya keluar, budak-budak yang nampak saya mereka jadi takut.

“Saya pula suka budak… awalnya saya pelik kenapa mereka nampak takut dengan saya. Rupa-rupanya sebab rambut saya begini,” ujarnya.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber: MSTAR

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kalau mula penggambaran saya tak balik dua hingga tiga bulan” – Niezam Zaidi tolak tawaran berlakon kerana mahu balik kampung"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*