“Tak Boleh Bersentvhan Dengan Lelaki,” Syamsul Yusof Beri ‘Kata Dua’ Pada Puteri Sarah Liyana

Pelakon dan hos, Puteri Sarah Liyana Megat Kamarudddin mengakui kerinduannya untuk kembali berlakon masih lagi menebal meski sudah bergelar ibu kepada dua cahaya mata.

Lalu, bintang berusia 35 tahun ini cuba meminta pandangan suami iaitu pengarah terkenal, Syamsul Yusof dan syukur, permintaannya diizin suami andai menepati syarat yang telah ditetapkan.

“Saya masih ingat, ketika masih aktif berlakon dulu sehari ambil  ‘job’ sampai dua tiga. Memang saya kuat kerja.

“Apabila sudah terbiasa dengan rutin itu, saya rasa memang kena juga ada kerja selain mengurus hal rumah tangga.

“Jadi sebab itulah saya mula berniaga. Kemudian saya terfikir untuk kembali ke lokasi. Saya ada suarakan hasrat itu pada suami. Dia beri izin tetapi hanya boleh berlakon telemovie sahaja berbanding drama berepisod kerana kekakangan jadual dan masa.

“Sebenarnya sebelum ini saya ada juga terima tawaran berlakon drama bersiri, tapi saya terpaksa tolak cara baik.

“Apa pun saya tidak nafikan pernah terfikir nak perlahankan kerjaya seni memandangkan ketika itu saya nak berkahwin, miliki anak dan ‘slow down’.

“Akan tetapi nampaknya jiwa nak bekerja itu masih lagi menebal,” katanya yang kali terakhir terlibat dalam sebuah filem kira-kira tujuh tahun lalu.

Pernah bergelar hos kepada beberapa buah program sebelum ini, Puteri Sarah juga akui selain hanya diberi izin untuk berlakon telemovie, dia juga akui sebagai isteri ada beberapa syarat lain yang perlu dijaga.

“Jaga batas terutamanya dengan lelaki. Bersentvhan tak bolehlah. Pada masa sama, sya juga akan maklumkan mengenai tawaran terlebih dahulu kepadanya dan ada ketika Syamsul akan teliti skripnya juga.

“Malah, saya akan terangkan sinopsis drama yang akan dilakonkan. Selain itu, soal pakaian pun kena jaga dan ada pembantu yang teman saya di lokasi,” akuinya lagi.

Ditanya apakah reaksi suami apabila dirinya pertama kali menjejakkan kaki ke lokasi penggambaran, Puteri Sarah akui pengarah Munafik itu kerap menghubunginya untuk bertanya khabar.

“Bila saya dah masuk set, hari-hari dia akan hubungi. Dia tanya tengah buat apa, dah makan ke belum, jam berapa nak balik?

“Apa pun, sebagai isteri kalau contohnya ‘call time’ jam 9.00 pagi, saya akan lakukan rutin macam biasa. Bangun awal, siapkan serta hantar anak ke sekolah.

“Kemudian barulah saya ke set. Penat itu memang penat akan tetapi saya suka dengan apa yang saya lakukan. Jadi tidaklah terasa,” katanya lagi.

Terdahulu, Puteri Sarah ditemui pada majlis Hi-Tea & Media Soft Launch untuk produk terkininya, Shara Cosmetics & Skincare yang melancarkan produk serum wajah

pertamanya iaitu Il’ Dolcé Face Serum.

Serum yang diformulasi dari bahan alami ini diyakini mempunyai khasiat yang berganda sesuai untuk proses pemuliharaan kulit wajah secara semula jadi.

“Idea untuk menghasilkan serum ini adalah atas rasa prihatin dengan wanita-wanita tempatan yang kebanyakan menghadapi masalah kulit wajah disebabkan cuaca dan faktor persekitaran.

“Saya juga yakin, manfaat serum yang berasaskan timun ini adalah yang terbaik untuk merawat semua jenis kulit di samping harganya yang berpatutan,” terangnya.

Shara Cosmetics & Skincare sebelum ini turut menghasilkan rangkaian kosmetik seperti

Lipmatte, All-in-One Blusher Stick, Magic Gloss, Mascara dan Make Up Remover.

Terdahulu, Puteri Sarah dan Shamsul Yusof berkahwin pada 8 Mac 2014 dan dikurniakan dua cahaya mata, Syaikhul Islam, 3, dan Sumaiyyah yang dilahirkan pada 16 Mac 2019.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : NUA

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Tak Boleh Bersentvhan Dengan Lelaki,” Syamsul Yusof Beri ‘Kata Dua’ Pada Puteri Sarah Liyana"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*