Terseb4r Gambar Aaron Aziz Yang Tak Disangka.. Lain Terus

Pemilik nama sebenar Dato’ Aaron Mustapha bin Aziz, DIMP atau Aaron Aziz (42 tahun) dilahirkan pada 23 Februari 1976 di Tampines, Singapura dan dibesarkan di Pasir Ris, Singapura. Beliau memiliki dar4h kacukan Melayu-Bugis-Jawa. Beliau memulakan kerjayanya sebagai seorang aktor di Singapura menerusi watak Shahril dalam drama Cinta Bollywood (2001-2002), watak Bob dalam Je3ritan Sepi (2001-2002), watak Koperal Jamal Saleh dalam Heartlanders (2002-2005), Zack Ahmad dalam sitkom Phua Chu Kang (musim 6) dan Iqmal dalam siri Cinta Q. 

Pada tahun 2004, beliau berhijrah ke Malaysia bagi bergelar pelakon menerusi watak pembantu dalam drama Haryati (2004). Selain itu, antara drama lain beliau ialah Emil Emilda, Sadiq & Co, Nora Elena, Evolusi KL Drift: The Series dan Kusinero Cinta. Antara filem yang dijayakannya pula ialah Evolusi KL Drift (2008), Bohsia: Jangan Pilih Jalan Hitam (2009), Pisau Cukur (2010), KL G4ngster (2011), Ngorat (2012) dan Lari (2013). Aaron juga menjadi duta bagi produk-produk terkemuka seperti Drive M7, Maggi, dan L’oreal.

Beliau mendirikan rumahtangga dengan pasangannya, Diyana Halik pada 3 Ogos 2003 dan dikurniakan tiga cahaya mata bernama Danish Anaqi, Dwi Ariana dan Dahlia Arissa. Beliau kini adalah penduduk tetap Malaysia. Selain pelakon, beliau turut bergelar pengarah, pengacara, penyanyi dan model.

Pada April 2012, Aaron mendedahkan rasa hampanya di media kerana sebuah portal hiburan menunjukkan kad pengenalan Singapura yang ditudvh kepunyaannya. Nama yang dipaparkan ialah Mat Haron Mustapha Mat Aziz Mustaphaa yang kononnya adalah nama penuh beliau. Menerusi wawancara bersama Kosmo!, beliau memberitahu dimaklumkan tentang perkara itu melalui isterinya. Mengakui foto yang dipakai adalah wajahnya, tetapi beliau menafikan itu merupakan namanya.

Pada tahun 2013, Aaron mengalami s4kit sendi tengkuk setelah terlibat dalam sebuah kem4langan sewaktu menjalani penggambaran Fear Factor Malaysia. Malah, beliau turut pernah beberapa kali dikejarkan ke hospital disebabkan cede3ra di lokasi. Pada Februari 2017, beliau mengalami s4kit sendi tengkuk hingga terpaksa memakai penyokong leher.

Pada 16 Disember 2017, beliau berserta Farid Kamil dianugerahkan Darjah Indera Mahkota Pahang yang membawa gelaran Dato’ sempena memuliakan ulang tahun Hari Keputeraan Sultan Ahmad Shah di Istana Abu Bakar di Pekan, Pahang.

Sumber berita: Wikipedia Aaron Aziz

Sumber foto dengan keizinan: myartis.com 

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : iluminasi

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Terseb4r Gambar Aaron Aziz Yang Tak Disangka.. Lain Terus"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*