Penghantar Makanan Solat Di Luar Pagar Surau S3ntuh Hati Ramai

Di saat keseluruhan rakyat Malaysia diarahkan Perintah Kawalan Pergerakan, barisan hadapan seperti pegawai perubatan, doktor, jururawat, askar dan polis masih teguh berdiri bertugas. Selain dari itu, mereka yang bekerja sebagai penghantar makanan juga turut meneruskan tugas demi kelangsungan hidup.

Baru-baru ini satu video yang memaparkan seorang penghantar makanan sedang mendirikan solat di depan pintu pagar surau meraih perhatian ramai. Rakaman berdurasi kira-kira satu minit lebih itu menunjukkan seorang lelaki berpakaian FoodPanda sedang solat dengan motosikal berada di sebelahnya.

Berikut adalah video yang dikongsikan oleh seorang pengguna Facebook:

Video ini telah meraih hampir 500 ribu tontonan dengan lebih 27 ribu shares. Difahamkan individu dalam rakaman ini bersolat di situ kerana ke semua surau dan masjid ditutup. Tiada pilihan lain, individu ini terus mendirikan solat di situ.

Ketika sibuk mencari rezeki dengan menghantar makanan, lelaki ini tidak lupa untuk menjalankan tanggungjawabnya sebagai seorang muslim biarpun dalam apa juga situasi.

Foto sekadar hiasan

Perkongsian video penghantar makanan solat ini juga telah membuatkan ramai tersentuh hati. Rata-rata netizen men1ngg4lkan reaksi mereka itu di ruangan komen seperti berikut:

“Semoga Allah melindungi para rider2 yang bertungkus lumus menghantar makanan2 kepada pelanggan”

“Kesiannya… Ya Allah kami mohon semoga c0v1d 19 berakhir dan Kau rahm4tilah adik ini..”

“seb4k hati..bro wa memang salute lu”

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

Sumber : Facebook Mohammed Sunaini Yusop via HCL

Apa komen anda?

Be the first to comment on "Penghantar Makanan Solat Di Luar Pagar Surau S3ntuh Hati Ramai"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*