“Kalau Makan Ikan Kering, Jangan Dengk1 Orang Nak Makan Daging,”- Emelda Rosmila

Masih hangat diperkatakan isu artis meminta dana khusus untuk penggiat seni sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) dijalankan, nampaknya perkara itu menjadi semakin panas apabila ianya mencetuskan perbal4han antara netizen dan segelintir artis.

Dalam pada itu, pelakon Emelda Rosemila turut lantang memberi pendapatnya demi mempertahankan nasib anak seni. Tidak melatah meskipun dikrit1k, Emelda baru-baru ini dilihat ada memuat naik status mendedahkan beberapa individu mengac4m artis.

Ini Cara Saya Beri Pengajaran Kepada Nutizen Yang Tak Tahu Menghormati Individu Lain

Tindakannya itu membuat beberapa orang netizen tampil memohon maaf gara-gara mengutvk anak seni. Ujarnya, dia bertindak sedemikan bukan untuk menga1bkan mana-mana pihak tetapi mahu memberikan pengajaran kepada netizen yang sering mengutvk anak seni.

“Ini cara saya memberikan pengajaran kepada netizen yang tak tahu menghormati individu lain. Kalau lihat cara tutur, saya jadi takvt. Artis pun manusia. Saya nak luahkan isi hati saya dalam ruang sendiri, kenapa kamu boleh masuk dan cakap sesuka hati.

“Di mana silapnya menyuarakan pendapat peribadi. Dengan penuh rendah hati dan diri untuk bertanyakan adakah mungkin golongan artis dan penggiat seni tidak terkecuali untuk mendapatkan insentif kerajaan dalam dunia dilanda musibah ini.

“Penggiat seni juga rakyat Malaysia, berhak bersuara untuk diri sendiri. Kenapa perlu kec4m? Kalau saya rasa perlu, saya ambil. Kalau tak perlu pastinya akan dahulukan yang memerlukan. Jangan cetek akal. Emosi menguasai diri hinggakan otak di hujung jari,” katanya kepada BH Online.

Tayang Aset Secara Terbuka Pasti Dipuji Nurizen

Dalam pada itu, Emelda turut memberikan contoh jika aplikasi TikTok memaparkan gelagat individu menayang aset secara terbuka pasti akan menerima pujian netizen tetapi apabila artis bersuara mengenai nasib mereka pasti akan dikac4m t3ruk.

“Tayang aset, semua komen padu dan ‘merecik’, tetapi apabila bersuara mengenai nasib penggiat seni, cuba bela diri, netizen seperti dirasvk sy@itan.

“Adilkah begini? Jika kamu boleh hidup dengan makan nasi bersama ikan kering setiap hari, jangan salah dan cemburvkan orang yang berusaha nak makan daging.

“Mana akal kamu semua? Saya selalu anggap diri saya kerd11l. Saya orang yang sangat merendah diri. Saya letakkan diri saya sama orang lain. Lebih atau kurangnya, saya tetap rasa kerd1il. Tetapi, jangan kerana sikap rendah diri ini, kamu boleh buat sesuka hati,” katanya.

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!!

sumber : berita harian, rotikaya via thevoicecorp

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Kalau Makan Ikan Kering, Jangan Dengk1 Orang Nak Makan Daging,”- Emelda Rosmila"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*