“Cor0na ni tak kenal p0litik” – Netizen Sel4r Sikap Penting Diri YB Ingk4r ‘Mass Gathering’ Sewaktu PKP

Pihak kerajaan telah melanjutkan Perintah Kawalan Pergerakan sehingga 28 April 2020 bagi membendung penularan w4bak Cov1d-19.

Sehubungan dengan itu, segala acara yang melibatkan ramai orang, atau ‘mass gathering’ adalah tidak dibenarkan sama sekali.

Tidak dinafikan ada segelintir rakyat Malaysia yang masih berdegil dengan perintah ini. Apa yang lebih memer4njatkan netizen ialah, sikap seorang wakil rakyat yang turut sama mel4nggar perintah ini.

Untuk faham lebih lanjut apa yang admin cakap ni, cuba tengok video oleh @HermyRahim kat bawah ni

Itu bukan mas4lah saya!

Rata-rata netizen ber4ng dengan sikap pentingkan diri YB dalam video kat atas tu. Iye pakai mask tu dah elok, pakai glove ikut saranan kerajaan pun dah elok. Tapi nak buat mass gathering tu tak boleh. Takkan itu pun tak faham.

Rasanya cara macam tu lah yang paling elok. Tak perlu nak jumpa dan kumpul ramai-ramai. Benda boleh settle

Susah gak kalau cakap dengan orang yang tak reti bahasa. Nanti tak pasal-pasal ada kluster baru, pastu extend lagi PKP kita.

Memang steady betul brader yang cakap macam tu. Setepek je dia bagi. Iyelah dia jaga bahagian kesihatan, kalau apa-apa jadi bukan setakat kena menjawab dengan pihak atasan, dengan keluarga family yang terjangk1t pun kena jawab gak.

Konklusinya, ikut saranan Kementerian Kesihatan, patuhi arahan pihak berkuasa. Insya Allah selamat.

 

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! 

Sumber: lobakmerah

Apa komen anda?

Be the first to comment on "“Cor0na ni tak kenal p0litik” – Netizen Sel4r Sikap Penting Diri YB Ingk4r ‘Mass Gathering’ Sewaktu PKP"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*